0

عوامل ضرر و زیان در معاملات فارکس

دسته بندی ها : فارکس Forex 2 آبان 1394 مدیر سایبرلا 883 بازدید
ضرر و زیان در فارکس, مالباخته, خسارت

یکی از موضوعات بحث برانگیز معاملات فارکس ضریب اهرم اعتباری (leverage) می باشد. این ضریب اهرم، اعتباری است که کارگزار به شما ارائه می دهد تا از طریق آن سرمایه خود را چندین برابر کرده و با سرمایه بیشتر به معاملات ارز بپردازید.

با استفاده از این ضریب حجم معامله از 1 تا برخی اوقات 1000 برابر نیز می شود. برای مثال اگر شما یک معامله مثلاً هزار دلاری انجام دهید و از اهرم 100 برابر استفاده نمایید کارگزار برای شما یک معامله صد هزار دلاری را انجام می دهد. در واقع یک معامله صد هزار دلاری با هزار دلار سپرده انجام می شود و همین طور کمیسیون انجام معامله نیز توسط کارگزار 100 برابر می شود.

این اعتبار فقط در بازار و فقط در همان معامله موجود است و نمی توان آن را از بازار خارج نمود و با آن خریدی خارج از بازار انجام داد. این امکان بازار بسیار پر ریسک و پر خطر است. فارکس کاران از این ابزار به عنوان شمشیر دو لبه ای یاد می کنند که ممکن است موجب سود یا ضرر هنگفت شود اما با توجه به دلایلی که وجود دارد به شما می گوییم که اعتبار اهرمی چاقوی بسیار تیزی است که همیشه لبه تیز آن به سمت معامله گر (تریدر) است و بر خلاف گفته ی تبلیغ کنندگان فارکس فقط و فقط یک لبه دارد و آن هم سرمایه معامله گر را تهدید می کند. در واقع با استفاده از این ابزار کارگزار به از دست رفتن سرمایه شما سرعت می دهد

مالباخته فارکس, ضرر و زیان در بورس, خسارتاگر بخواهیم مطلب بیان شده را در قالب یک مثال توضیح دهیم، باید گفت: فرض کنید آورده شما در یک کارگزاری فارکس مبلغ 1000 دلار است و شما از یک ضریب اهرمی 100 برابری استفاده می نمایید در این صورت شما اجازه انجام معاملات تا سقف 100000 دلار را خواهید داشت. این مطلب در نگاه اول شاید مثبت به نظر برسد اما واقعیت امر چیز دیگری است. در واقع این ضریب اهرمی 100 برابر سرعت از دست دادن اصل سرمایه را بیشتر خواهد کرد. شما برای به بدست آوردن سود بیشتر تلاش می کنید در حالیکه ضریب اهرمی سرعت زیان و ضرر شما را افزایش خواهد داد.

در خاتمه باید یاد آور شد که اعطای این ضریب اهرمی از سوی کارگزاران وجاهت شرعی نداشته و باعث بطلان معاملات فارکسی خواهد شد.

پرسش و پاسخ حقوقی در زمینه معاملات بازار فارکس | کلیک کنید

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    هفت − چهار =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!