0

فعالیت فارکس در ایران غیر قانونی است/ اعلام وصول 10 شکایت!

دسته بندی ها : شکایت کلاهبرداری در فارکس, فارکس Forex 25 مرداد 1396 مدیر سایبرلا 443 بازدید

مدیر حقوقی و انتظامی سازمان بورس و اوراق بهادار اعلام کرد، فارکس هیچ مجوز قانونی در ایران ندارد و مردم فریب سودجویان را نخورند.

به گزارش سایبرلا به نقل از بورس24، « محمد علی شیرازی» معاون حقوقی و انتظامی سازمان بورس و اوراق بهادار با اعلام اینکه هیچ گونه مجوز رسمی و قانونی در مقوله معاملات فارکس در ایران وجود ندارد گفت: فعالیت هایی که در این خصوص صورت می گیرد، تحت نظارت هیچ نهاد یا سازمانی نیست و مردم فریب سودجویان را نخورند.

وی افزود: بر اساس مصوبه شورای عالی امنیت ملی مسئول رسیدگی و برخورد با مقوله فارکس سازمان بورس است و تاکنون ۱۰ شکایت در این خصوص مطرح شده است، در صورتی که سازمان مواردی را کشف کند قطعا برخورد می کند.

«شیرازی زاده» در ادامه گفت: باید فرهنگ سازی لازم صورت گیرد شمار تخلفات بسیار زیاد شده است و مردم باید هوشیار باشند. نشستی در کشور کره جنوبی داشتیم، مطرح کردیم که جرایم حوزه بازار سرمایه در فضای مجازی اتفاق می افتد سیگنال فروشی و مشاوره های غیر اصولی تلگرامی و صرفا پاسخی که دریافت کردیم این بود مردم مگر به این افراد اعتماد می کنند!؟

این مقام نظارتی افزود: در حال حاضر سازمان از ۳۷ کانال شکایت کرده است اما در برخی موارد ادمین های این کانال ها اصلا درایران نیستند و عملا کاری نمی شود کرد.

«شیری زاده» گفت: حجم کاری پلیس فتا بالا است و عمده توان این نیرو هم بر مسائل امنیتی معطوف شده است و روند رسیدگی به این پرونده ها طولانی می شود. همانطور که می دانید بسیاری از افرادی که از کانال ها شکایت می کنند اطلاعات هویتی ادمین کانال تلگرام را ندارند و اصلا آدرسی ندارند که این موضوع روند شکایت را طولانی می کند. در صورتی هم که اطلاعات موجود باشد پروسه شکایت بسیار طولانی است و در بهترین حالت ۱تا ۲ سال طول می کشد.

وی همچنین افزود: مردم از  طریق کانال های مجاز ، شرکت های مجاز و دارای مجوز اقدام کنند تا سرمایه هاشان از بین نرود؛ فریب این کانال ها را نخورید، اگر متولیان این کانال ها می توانستند با اطلاعات خود ثروتمند می شدند نه با فروش سیگنال به مردم و دریافت ۵۰ هزار تومان یا مبالغ دیگر، در بسیاری موارد قبل از این که دست فریبکاران رو شود اقدام به حذف کانال می کنند و دیگر هیچ مدرکی برای شاکیان وجود ندارد.

مشاوره تخصصی در حوزه جرایم مربوط به بازار فارکس

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دوازده + ده =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!