0

کلاهبرداری ۱۰ میلیارد ریالی با عنوان شارژ و اینترنت رایگان

دسته بندی ها : فیشینگ و جعل درگاه بانکی 24 فروردین 1399 مدیر سایبرلا 369 بازدید

رئیس پلیس فتا یزد از کشف یک پرونده کلاهبرداری ۱۰ میلیارد ریالی با عنوان شارژ و اینترنت رایگان خبر داد .

سرهنگ ابوطالبی رئیس پلیس فتا استان یزد در تشریح این خبر گفت: با بررسی مستندات و استعلامات لازم در خصوص تراکنش‌های حساب شاکی مشخصی گردید مبلغ برداشت‌ شده با عنوان شارژ و فیلم رایگان از طریق لینک‌های اغوا‌کننده جعلی صورت گرفته است، با توجه به تعامل و استعلام از استان‌های دیگر مشخص شد این پرونده بالغ بر ۵۰۰ شاکی دارد که در روند بررسی پرونده با انجام اقدامات فنی مشخص گردید مبالغ برداشتی توسط دانشجوی ۲۲ ساله یکی از استان های همجوار صورت گرفته که اقدامات لازم برای دستگیری وی صورت پذیرفت.

این مقام مسئول ادامه داد: افزایش کلاهبرداری‌های اینترنتی از حساب‌های بانکی مردم با روش‌های نوین کلاهبرداری، یکی از مهمترین دلایل اجرای طرح رمزهای دوم یکبارمصرف در شبکه بانکی است لذا کاربران در اولین فرصت با همراه داشتن مدارک شناسایی و مراجعه به بانک مربوطه رمز‌دوم یکبار مصرف خود را فعال کنند زیرا فعال کردن رمز‌دوم پویا که فقط ۶۰ ثانیه اعتبار دارد، می‌تواند امنیت تراکنش‌های اینترنتی را تا حد زیادی افزایش دهد.

وی اظهار کرد: کلاهبرداران اغلب با بکارگیری شگردهای تخصصی در فضای مجازی، با روش‌های تبلیغاتی نظیر شارژ و اینترنت رایگان، خرید بازی، همسریابی، طلسم و جادو اقدام به ایجاد درگاه جعلی کرده و با ذخیره سازی اطلاعات سوژه‌های خود نسبت به خالی کردن وجوه موجود در کارت‌های بانکی کاربران اقدام می‌کنند.

رئیس پلیس فتا استان یزد به کاربران توصیه کرد: به‌هیچ‌ وجه فریب تخفیفات دروغین فروش کالا یا ارائه خدمات در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی را نخورند و در هنگام خرید اینترنتی به آدرس الکترونیکی درگاه پرداخت دقت کنند.

منبع: پلیس فتا

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    18 + 6 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!