0

جستجوی اینترنت بانک در گوگل به کلاهبرداری 400 میلیونی ختم شد

فیشینگ - سرقت اطلاعات کارت بانکی - سابرلا

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات پایتخت از شناسایی و کشف پرونده با موضوع برداشت غیرمجاز اینترنتی به مبلغ 400 میلیون ریال از حساب بانکی یکی از شهروندان خبر داد.

سرهنگ داود معظمی گودرزی، رئیس پلیس فتا تهران بزرگ اظهار داشت با مراجعه و شکایت فردی به پلیس فتا مبنی بر برداشت غیرمجاز مبلغ 400 میلیون ریال از حساب بانکی اش، پرونده اولیه تشکیل و موضوع در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

این مقام انتظامی بیان نمود: شاکی در اظهاراتش عنوان کرد جهت استفاده از اینترنت بانک خود در موتورهای جستجوگر نام بانک مورد نظر را سرچ کرده و بدون توجه به آدرس سایت وارد اولین ردیف نتایج جستجو شدم و با وارد کردن اطلاعات بانکی قصد انتقال وجه خود را داشتم اما با پیام عدم انجام تراکنش مواجه گردیده و پس از دقایقی متوجه کلاهبرداری و برداشت غیرمجاز از حساب بانکی خود شدم.

 وی افزود: کارشناسان پلیس فتا پس از انجام تحقیقات مقدماتی و بهره گیری از روش های علمی و پلیسی فرد کلاهبردار را در فضای مجازی شناسایی کرده و با اقدامات تخصصی به اطلاعات هویتی و محل اختفای مجرم دست پیدا کردند.

سرهنگ گودرزی عنوان داشت: در ادامه روند اقدامات پرونده توسط مهندسین سایبری پلیس فتا پایتخت مشخص شد فرد کلاهبردار از تعداد زیادی از شهرندان به ارزش ریالی بیش از یک میلیارد ریال با همین روش کلاهبرداری کرده است که پس از تشریفات قضایی این مجرم اینترنتی در یکی از استان های همجوار دستگیر و به پلیس فتا تهران بزرگ منتقل شد.

این مقام مسئول اظهار داشت: متهم پس از حضور در پلیس فتا و با پذیرش بزه انتسابی خود نحوه اقدامات مجرمانه خود را شرح داد و انگیزه خود را صرفا کسب منافع مالی عنوان کرد.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ به شهروندان توصیه کرد: بانک‌ها برای امنیت هرچه بیشتر حساب‌های بانکی مشتریان خود، قابلیت استفاده از رمزیک‌بار مصرف را جهت ورود به اینترنت بانک ارائه می‌دهند، که هموطنان می‌توانند با استفاده از این قابلیت از دسترسی مجرمان سایبری به حساب‌های بانکی خود جلوگیری کرده.

منبع: پلیس فتا

دانلود نمونه شکواییه برداشت غیرمجاز از حساب بانکی

عباسی - کارشناس سایبرلا
کارشناس سایبرلا

سلام. من عباسی هستم! یکی از همکاران بخش تولید محتوای سایبرلا. علاقمند به حوزه حقوق فناوری اطلاعات هستم و علاوه بر فعالیت در حوزه مسائل حقوقی, به مباحث حوزه امنیت اطلاعات و فناوری های نوین هم علاقه دارم.

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    4 × 3 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!