0

کلاهبرداری ۸۰۰ میلیون ریالی مرد زن نما در شبکه اجتماعی

دسته بندی ها : فضای مجازی 26 تیر 1396 مدیر سایبرلا 406 بازدید

جانشین انتظامی استان کرمانشاه گفت: مرد زن نمایی که با تحریک احساسات و  معرفی خود به عنوان یک هنرمند اقدام به کلاهبرداری  ۸۰۰ میلیون ریالی  نموده بود توسط پلیس فتا استان کرمانشاه دستگیر شد.

به گزارش پلیس فتا، سرهنگ علیرضا مرزبانی گفت: در پی دریافت شکایت‌های تلفنی متعدد افراد از یک کاربر شبکه اجتماعی مبنی بر  اینکه فردی ضمن معرفی خود به عنوان یک فرد نیازمند و همچنین نقاش کاربران را تحریک می‌کرد تا تصاویر خود را برای وی ارسال نمایند تا در قبال دریافت مبلغی اندک آن را نقاشی و برای آنها ارسال کند ولی پس از دریافت وجه هیچ تصویری ارسال نمی‌شد لذا موضوع را در دستور کار این پلیس قرار دادند.

وی افزود: تحقیقات کارشناسان پلیس فتا منجر به شناسایی  مردی زن نما شد که با طرح داشتن یک فرزند مبتلا به سرطان و بالا بودن هزینه‌های درمانی، احساسات کاربران را جریحه دار و آنان را ترغیب به پرداخت مبلغ ۱۰۰ هزار ریال در ازای نقاشی از عکس‌های ارسالی آنان می‌نمود.

این مقام انتظامی اظهار کرد: کاربران فریب خورده علاوه بر اینکه پس از پرداخت وجه، کالایی دریافت نمی‌کردند، بلکه عکس‌های آنان در اختیار مرد مجردی قرار می‌گرفت که زمینه اخاذی را نیز فراهم می‌کرد.

سرهنگ مرزبانی با اشاره به اینکه متهم ساکن شهرستان اسلام آبادغرب بود، گفت: عوامل انتظامی این شهرستان با هماهنگی مقام قضائی متهم را در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر کردند که در بازجویی‌های پلیس به کسب ۸۰۰ میلیون ریال پول از این روش اعتراف و جهت سیر مراحل قانونی به دستگاه قضائی معرفی شد.

جانشین فرمانده انتظامی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: از آنجا که کاربران فریب خورده به دلیل پایین بودن مبلغ کلاهبرداری، از طریق مراجع قضائی اقدام نکرده‌اند، لذا پیش‌بینی می‌شود مبلغ کلاهبرداری بسیار بیشتر از این مقدار باشد همچنین کاربران باید هوشیار بوده و به راحتی فریب افراد را در فضای مجازی نخورند، در این فضا هر کسی می‌تواند خود را به هرصورت که می‌خواهد معرفی نماید.

وی با بیان اینکه تحریک احساسات یکی از روش‌هایی است مجرمین سایبری به آن رو آورده و از طریق ان اقدام به کلاهبرداری می‌نمایند، گفت: جالب است بدانید در این پرونده افراد قربانی اقدام به ارسال متن‌هایی در این خصوص نموده بودند اما دیگر کاربران به متن‌های فرستاده شده توجهی نشان نمی‌دادند.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    سه + 12 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!