0

کسب و کارهای اینترنتی هدف کلاهبرداران پیامکى!

دسته بندی ها : فضای مجازی 19 آذر 1396 مدیر سایبرلا 397 بازدید

رییس پلیس فتا استان خراسان رضوى در هشدارى تازه از کاربران فضاى سایبرى و صاحبان مشاغل و کسب‌ و‌ کار اینترنتى درخواست کرد در نحوه درج اطلاعات خود مراقب کلاهبردارن اینترنتى باشند!

به گزارش پلیس فتا، سرهنگ جواد جهانشیرى در این رابطه گفت: اینترنت و فضاى پیرامون آن به قدر مسلم در روش زندگى بشر حتى کسب و کار افراد جامعه نیز تغییر ایجاد کرده است اما متاسفانه اخیرا با نمونه مشابهى از کلاهبردارى پیامکى مواجه شدهایم به شکلى که صاحبان مشاغل و کاربران شبکههاى اجتماعى و … که ضمن اقدام به معرفى کسب و کار و ارائه نمونه کارهاى خود اطلاعات هویتى نظیر شماره تماس و … را در شبکههاى اجتماعى، جهت تبلیغات قرار میدهند در صورت عدم توجه به هشدارهاى پلیس، مورد کلاهبردارى افراد سودجو و فرصت طلب  قرار میگیرند.

وی افزود: در روش کلاهبردارى ذکر شده، فرد کلاهبردار ضمن معرفى خود به عنوان مشترى یا فرد خدمات گیرنده از قربانی (همان فردى که از قبل توسط کلاهبردار مورد شناسایى قرار گرفته) مى‌خواهد جهت دریافت وجه یا دستمزد خود به نزدیکترین دستگاه خودپرداز مراجعه نموده و اصطلاحا وجه خود را دریافت نماید.

این مقام ارشد انتظامى تصریح کرد: در مواردى که تاکنون بررسى شده است کلاهبردار با معرفى خود به عنوان یک مشترى تمام عیار اطمینان صاحب کالا یا خدمات را جلب نموده به نحوى که اگر وى سفارش را نپذیرد بلافاصله پیشنهاد جذاب خود را به فرد دیگرى خواهد داد و در این فاصله با اغوا و تطمیع قربانی، فرصت تصمیم‌گیرى صحیح را از وى گرفته و از وى مى‌خواهد با شتاب‌زدگى هرچه بیشتر عمل نماید.

سرهنگ جهانشیری افزود: هدف کلاهبردار هدایت فرد قربانى به سمت دستگاه خودپرداز بوده تا بتواند مرحله نهایى نقشه خود که همان دستیابى به موجودى حساب قربانى و انتقال حساب از کارت وى به کارت خود مى‌باشد را اجرایى نماید.

این مقام مسئول در پایان به منظور پیشگیرى از کلاهبردارى‌هاى موصوف توصیه کرد: شهروندان گرامى هنگام دریافت سفارش کالا یا خدمات و در قبال آن دریافت وجه،  هرگز نیازى به رفتن به نزد دستگاه خودپرداز یا ارائه رمز دوم را ندارند بلکه ارائه شماره حساب یا شماره کارت، کفایت مى‌کند.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    13 − 12 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!