0

علاقه‌مندی ژاپن برای مشارکت با هند دربندر چابهار

دسته بندی ها : فضای مجازی 26 اردیبهشت 1395 مدیر سایبرلا 471 بازدید

منابع خبری از احتمال مشارکت ژاپن با هند در پروژه تجهیز بندر چابهار ایران برای دسترسی به افغانستان وآسیای میانه خبر می دهند.

مهر به نقل از ایندیا تایمز: گزارش های در دست است که حکایت از احتمال مشارکت ژاپن با هند در تجهیز بندر چابهار ایران برای دسترسی به افغانستان و آسیای میانه دارد. منابع دیپلماتیک اعلام داشته اند هنوز چیزی در این خصوص قطعی نشده است و این اولین بار نیست که توکیو برای مشارکت در این کار ابراز علاقه کرده است.علت این تمایل ژاپن رقابت با حضور چین در بندر گواتر پاکستان اعلام شده است.

بنا بر این گزارش ژاپن علاوه بر تمایل به مشارکت با هند برای توسعه بندر چابهار که قرار است دروازه ای برای دسترسی به افغانستان و آسیای میانه باشد، توکیو قصد دارد بطور جداگانه یک مجتمع صنعتی در این بندر را ایجاد کند. شینزو آبه نخست وزیر ژاپن قرار است بعد از ۳۸ سال به عنوان اولین نخست وزیر ژاپن در ماه آگوست به ایران سفر می کند که احتمالا از برخی سرمایه گذاری های ژاپن در زیر ساخت های ایران خبر خواهد داد

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نوزده + پانزده =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!