0

دستکاری گوگل برای مخفی کردن یک رسوایی

دسته بندی ها : فضای مجازی 5 فروردین 1394 مدیر سایبرلا 1119 بازدید

پس از افشای تحقیقات کمیسیون تجارت فدرال آمریکا از گوگل به علت اقدامات انحصارطلبانه آن، این شرکت، جستجوگر و بخش اخبار خود را دستکاری کرده تا از انتشار بیشتر این رسوایی جلوگیری شود.

به گزارش فارس به نقل از اپل اینسایدر، در حالی که در ابتدای روز گذشته اخبار منفی در مورد گوگل در صدر نتایج جستجو و همین طور بخش خبری آن خبر داشت در ساعات بعد این خبرها دستکاری شدند و اخبار مثبت در مورد گوگل ناگهان جایگزین اخبار منفی شد. به عنوان مثال خبری با عنوان ۵ افسانه در مورد گوگل برای ساعت های طولانی در صدر اخبار فناوری قرار گرفت.

همچنین گوگل به جای اخبار منفی در مورد تحقیقات مذکور برخی اخبار دیگر را در صدر قرار داد که در آنها غیررقابتی بودن فعالیت های تجاری گوگل رد شده بود و اتهاماتی علیه مخالفان این شرکت مطرح گردیده بود.

نکته جالب اینکه شرکت های رقیب گوگل دقیقا به علت همین رفتارهای انحصارطلبانه از این شرکت انتقاد می کنند و گوگل یکبار دیگر نشان داده که این نقدها و اعتراض ها صحیح است. پیش از این تعدادی از دولت های کشورهای اروپایی نیز بررسی های خود در مورد تلاش گوگل برای به حاشیه راندن شرکت های رقیب در فرانسه، آلمان، ایتالیا و …. را اغاز کرده اند و احتمال محکوم شدن گوگل به پرداخت جریمه در این کشورها وجود دارد.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    1 × دو =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!