0

پایان برخی تحریم‌های گوگل بر ضد ایران

دسته بندی ها : فضای سایبر 28 اردیبهشت 1395 مدیر سایبرلا 973 بازدید

گوگل با تغییر در برخی سیاست‌های خصمانه خود علیه کاربران ایرانی دسترسی آنان به برخی خدمات خود که تا به حال ممکن نبوده را امکان‌پذیر کرده است.

به گزارش سایبرلا (CYBER–LAW) به نقل از گرداب، از جمله خدمات مهم گوگل که دسترسی به آنها از داخل ایران و با آدرس‌های IP کشورمان ممکن شده می‌توان به گوگل انالیتیکس اشاره کرد که ابزاری رایگان برای دسترسی مدیران سایت‌ها به آمار تفکیکی بازدید است. تا پیش از این استفاده از analytics.google.com از داخل ایران تنها با نرم افزارهای ضدفیلتر ممکن بود.

یکی دیگر از خدمات گوگل که بعد از رفع تحریم های ظالمانه از روز شنبه از داخل ایران در دسترس قرار گرفته می توان به console.developers.google.com اشاره کرد که به توسعه دهندگان امکان می دهد رابط های کاربری و اجزای داخلی برنامه ها و خدمات محبوب گوگل مانند نقشه، یوتیوب و … را مشاهده و بررسی کنند.

Polymer نام خدمات دیگر باز شده برای تعریف و تغییر شکل برخی مولفه های وب سایت هاست که گوگل در دسترس کاربران ایرانی قرار می دهد. خدمات کلود گوگل به نشانی cloud.google.com و سرویس برنامه های همراه این شرکت به نشانی apps.google.com هم از این به بعد برای کاربران ایرانی قابل استفاده است.

البته این شرکت هنوز همه مشکلاتی را که بر سر راه استفاده کاربران داخل ایران از خدمات خود وجود دارد برطرف نکرده است. به عنوان مثال اگر چه دسترسی به سایت waze.com ممکن شده، اما برنامه همراه آن هنوز به درستی از داخل ایران قابل استفاده نیست. ویز یک نرم‌افزار بررسی ترافیک و مسیریابی بر مبنای سامانه موقعیت‌یاب جهانی یا جی پی اس است که از سیستم ناوبری ترن‌بای‌ترن استفاده می‌کند.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    هجده − سه =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!