0

همکاری بانک‌ها برای آموزش بانکداری الکترونیک ضروری است

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان زنجان درجمع مدیران شعبه بانک‌های استان زنجان با بیان اینکه برداشت غیر مجاز به شگردهای مختلف یکی از جرائم اقتصادی است که آمار بالایی دارد، گفت: ضرورت دارد بانک‌ها در تعامل با پلیس فتا به دنبال کاهش جرائم مالی در حوزه بانکداری الکترونیک باشند.

به گزارش سایبرلا به نقل از پلیس فتا‌: سرهنگ دوم آدینه‌لو تصریح کرد: مجرمان سایبری به شگردهای مثل فیشینگ، کیلاگر و… به دنبال فریب کاربران و شهروندان هستند تا بتوانند به اطلاعات مالی آنها دسترسی یافته تا به مقاصد پلید خود برسند.

وی افزود: لذا ضرورت دارد تا بانک‌ها در همکاری با پلیس فتا به دبنال کاهش جرائم مالی باشند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه یکی از روش‌های رایج بزهکاران طراحی و ایجاد درگاه جعلی بانک‌ها (فیشینگ) است، که با شیوه و شگردهای مختلف افراد را به این درگاه جعلی هدایت کرده و اقدام به سرقت اطلاعات کاربران و خالی کردن حساب آنها می‌کنند، گفت: ضرورت دارد تا به شهروندان در هنگام افتتاح حساب و دریافت کارت این موارد آموزش داده شود و یا در غالب یک  برشور به آنها ارائه شود تا با مطالعه آن با این دست جرائم آشنا شوند.

سرهنگ دوم آدینه‌لو با بیان اینکه متاسفانه به دلیل استفاده‌های نا‌آگاهانه و نادرست‌ کاربران از فضای سایبر، بستری مناسب برای ظهور انواع جرایم جدید که کلاهبرداران به راحتی اقدام به کلاهبرداری و اخاذی از آحاد مردم می‌کنند، تاکید کرد: پلیس فتا استان به پشتوانه وحمایت شما مدیران به دنبال پاک سازی فضای مجازی ورفع دغدغه‌های مردم درخصوص آسیب وتهدیدات فضای مجازی است.

وی درادامه افزود: شبکه‌های اجتماعی نیز امروزه به شدت در حال افزایش بوده و هر روز بر تعداد کاربران آن به ویژه در بین جوانان افزوده می‌شود، صرف نظر از محاسنی که دارد پیامدهای منفی آن در حال افزایش بوده و باعث بروز جرایم جدید و آسیب‌های زیادی درحوزه‌های مختلف شده است‌، با بررسی علل و عوامل موجود عدم آگاهی و آشنا نبودن به این فضا باعث گردید کلاهبرداران به راحتی اقدام به اخاذی و کلاهبرداری از آحاد مردم در شبکه‌های اجتماعی نمایند.

این مقام انتظامی تاکید کرد: آموزش از اصول اولیه برخورد با جرائم فضای سایبر است و اساس و محوریت کار پلیس فتا پیشگیری از جرم است که هزینه آن به مراتب بسیار کمتر است و تاثیر گذاری آن به مراتب بسیار بیشتر می باشد.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    شانزده − 2 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!