0

تشریح آخرین وضعیت قرارداد کریدور ترانزیتی شرق-غرب

دسته بندی ها : قرارداد صنعت حمل و نقل 4 اسفند 1396 مدیر سایبرلا 402 بازدید

گروه میثاق؛ قرارداد کریدور شرق به غرب از استان خوزستان به سمت استان‌های فارس، کرمان و سیستان و بلوچستان، منعقد شده است و امیدواریم به عنوان یک کریدور، ترانزیت جنوب غرب کشور را به جنوب شرق فعال‌تر کند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، خیرالله خادمی‌ اظهار کرد: در بحث کریدورهای سراسری ترانزیتی‌ ۲ کریدور اصلی شمال به جنوبِ غرب کشور تعریف شده که یکی از آنها بندر امام خمین (ره)، لرستان، کرمانشاه، سنندج و آذربایجان شرقی و غربی را به یکدیگر متصل می کند.

وی ادامه داد: همچنین کریدوری به نام شماره ۱۰ تعریف شده که بخشی از آن در خوزستان است که نزدیکترین مسیر کریدور جاده ای از آب‌های آزاد خلیج فارس به سمت بازرگان و در نهایت به سمت ترکیه و اروپا است.

وی افزود: کریدور بزرگراهی ساحل خلیج فارس یکی دیگر از پروژه‌های مهم است که از سمت شلمچه آغاز شده و به سمت بوشهر، هرمزگان و در نهایت به چابهار می‌رسد که هدف اصلی دولت فعال کردن سواحل خلیج فارس و تثبیت جمعیت در این مناطق است که یکی از ضرورت های آن توسعه زیرساخت ها است.

خادمی درباره نشست بررسی آخرین وضعیت راه‌های خوزستان اظهار کرد: در این نشست برنامه‌ریزی لازم برای بخش زیرساخت‌های حمل و نقلی استان، احداث مسیرهای جدید در بخش های بزرگراهی و آزادراهی و همچنین در بخش توسعه ریلی انجام شد.

وی افزود: خوزستان‌ استانی ترانزیتی و باری و مسافرخیز در سطح کشور بوده و همین امر بر اهمیت توسعه راه های این استان می افزاید.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: خوزستان در بخش باری رتبه دوم و در بخش مسافری رتبه چهارم اما در بخش طول راه‌ها در رتبه ششم جای دارد که نشان می‌دهد باید در بخش های راه و اتصالات مسیر های ریلی توجه ویژه ای شود.

‌خادمی با بیان اینکه برای پروژه های راه سازی در خوزستان ۲ هزار میلیارد ریال و برای پروژه های راه‌های روستایی نیز ۵۰۰ میلیارد ریال ابلاغ شده است، گفت: ‌با احداث آزادراه در جاده‌های شمال خوزستان به سمت لرستان ظرفیت ترافیکی مناسبی را در این مسیر شاهد هستیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: همچنین پروژه چهارخطه کردن محور ایذه – چهارمحال بختیاری – اصفهان آغاز شده و روند اجرایی مناسبی را در این پروژه شاهد هستیم و امید است که با برنامه ریزی مناسب برای مسیر ایذه – لردگان نیز اقدامات خوبی صورت گیرد.

وی با بیان اینکه مسیر ترانزیتی شمال خوزستان فرصتی مناسبی برای توسعه این استان است، گفت: ۲۲ پروژه در خوزستان تعریف شده که یکی از این مسیرها، پاشنه زاگرس است که امید است به عنوان یک مسیر توسعه ای در آینده برای خوزستان مورد استفاده قرار گیرد.

خادمی بیان کرد: در بحث ریلی نیز یکی از مسیرهای مهم و مورد توجه ما مسیر خوزستان به سمت چهار محال و بختیاری و اصفهان است که خوزستان را از این طریق به پایتخت اتصال داده که پروژه بزرگی به شمار رفته و حدود پنج میلیارد دلار برای آن پیش بینی شده است.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    بیست − 11 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!