0

مدیرعامل راه آهن: قرارداد چند پروژه ریلی با فاینانس چین امضا می شود

دسته بندی ها : قرارداد صنعت حمل و نقل 29 دی 1394 مدیر سایبرلا 444 بازدید

مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران از امضای چند قرارداد ریلی با فاینانس چین در حاشیه سفر آتی رئیس جمهوری این کشور به تهران و افزایش توانایی جذب منابع مالی برای انجام پروژه هایی در این عرصه پس از رفع تحریم ها خبر داد.

ایرنا: «محسن پورسیدآقایی» در حاشیه مراسم امضای موافقتنامه ساخت خطوط قطارهای حومه ای اصفهان- نجف آباد به خبرنگاران گفت: رفع تحریم ها و اجرای برجام، توانایی دولت در جذب منابع مالی از کشورهای خارجی برای انجام پروژه های ریلی و عمرانی را افزایش می دهد.
شنبه شب با انتشار گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره انجام تعهدات هسته ای ایران در برنامه جامع اقدام مشترک (برجام)، اجرای تعهدات طرف مقابل (گروه 1+5) یعنی روند لغو تحریم های هسته ای غرب علیه تهران آغاز شد.
بر پایه برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) که بیست و سوم تیرماه بین جمهوری اسلامی ایران و گروه 1+5 (انگلیس، فرانسه، آمریکا، روسیه و چین به همراه آلمان) با حضور اتحادیه اروپا نهایی شد، باید در ازای کاهش برخی فعالیت های اتمی تهران، تحریم های هسته ای علیه این کشور لغو شود.
معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: رفع تحریم ها و استفاده از فاینانس خارجی انجام پروژه های مختلف را در کشور بیش از پیش تسهیل می شود. وی از سفر رئیس جمهوری چین به ایران در هفته جاری خبر داد و گفت: در این سفر قرارداد انجام چندین پروژه بزرگ ریلی با فاینانس چین و با تضمین دولت بین دو کشور منعقد می شود.

** تولید ریل تا سه ماه آینده/ راه اندازی قطار سریع السیر اصفهان- تهران تا 3.5 سال دیگر
پورسیدآقایی ادامه داد: با پیگیری معاون اول رئیس جمهوری و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور امیدواریم در سال 1395 پرداخت سهم 20 درصدی از مابه التفاوت افزایش قیمت گازوئیل به جاده و ریل اجرا شود.
به گفته وی، طبق ماده 70 قانون مقررات مالی دولت، 20 درصد مابه التفاوت افزایش قیمت گازوئیل باید به جاده و ریل اختصاص یابد در حالی که این مساله تاکنون محقق نشده است.
مدیرعامل راه آهن افزود: در برنامه ششم توسعه سه بند برای توسعه حمل و نقل ریلی پیش بینی شده است که توسعه قطارهای حومه ای با تشکیل شرکت قطارهای حومه ای، کمک به افزایش سرمایه گذاری بخش خصوصی و معافیت از مالیات و حذف مالیات بر ارزش افزوده برای این بخش از مزیت های اجرای این سه بند است.
وی درباره تولید ریل در کشور گفت: اکنون پروژه تولید ریل در کشور به پیشرفت 85 درصدی رسیده است و دست کم تا سه ماه آینده تولید ریل در داخل کشور عملی نخواهد شد.
پورسید آقایی خبر داد برای راه اندازی قطار سریع السیر اصفهان- تهران تامین فاینانس شده و ال.سی این پروژه ملی عملیاتی شده است و تا 40 ماه آینده شاهد راه اندازی این قطار سریع السیر خواهیم بود.
قرارداد ساخت خطوط قطارهای حومه ای بین اصفهان تا نجف آباد به طول 30 کیلومتر امروز (دوشنبه) بین شهرداری نجف آباد و مدیرعامل راه آهن به امضا رسید تا قطار حومه ای این مسیر پس از سه سال به بهره برداری برسد.

** اختیار اعمال قیمت بلیت در اختیار شرکت های حمل و نقل ریلی است
پورسید آقایی درباره افزایش هشت درصدی قیمت بلیت قطارهای مسافری گفت: شرکت های حمل و نقل ریلی بر پایه مصوبه راه آهن مجازند قیمت های خود را اعمال کنند اما برخی شرکت ها در زمان های کم تردد نرخ های پایین تری اعمال می کنند و در مواردی نیز می توانند تا 30 درصد قیمت های خود را افزایش دهند.
وی افزود: اختیار اعمال قیمت ها بر اساس مصوبه های قانونی در اختیار شرکت های حمل و نقل ریلی است که می توانند در طول سال تخفیف دهند یا قیمت های مصوب را اعمال کنند.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    هجده + ده =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!