0

به دنبال انعقاد قرارداد در زمینه ترانزیت و راه آهن با ایران هستیم

دسته بندی ها : قرارداد صنعت حمل و نقل 10 اردیبهشت 1395 مدیر سایبرلا 383 بازدید

سفیر هندوستان در ایران گفت: به دنبال انعقاد قرارداد تجاری در زمینه ترانزیت با ایران و پروژه راه آهن سراسری هستیم اما بحث علم و تکنولوژی می تواند جایگاه ویژه ای در همکاری های دو کشور داشته باشد.

خبرگزاری شبستان: سائوراب کومار امروز (9 اردیبهشت) در بازدید از پارک علم و فناوری، اظهار کرد: سابقه من در زمینه تکنولوژی است و خوشحالم در این محیط علمی هستم و اطلاعات خوبی در مورد شرایط و منطقه خراسان جنوبی پیدا کردم.

وی با اشاره به اینکه بیرجند در گذشته ارتباط تجاری خوبی با هند داشته و زمینه های همکاری مختلفی می تواند بین این منطقه و هند باشد، افزود: علم و تکنولوژی، راه های مواصلاتی و تجارت با افغانستان از جمله زمینه های همکاری می تواند باشد.

سفیر هندوستان در ایران با تاکید بر اینکه علم و تکنولوژی از مواردی است که باید در مسائل توسعه ای بیشتر مورد توجه گیرد، گفت: هند در این زمینه ظرفیت دارد که باید روی این موضوع کار شود.

کومار بیان داشت: در حال حاضر همکاری ها در سطح دولتی وجود دارد اما در نشست مشترک ایران و هند در دسامبر سال گذشته مطرح شد باید همکاری ها و ارتباطات دو کشور سازمانی باشد و این تمایل بین دو طرف است اما تاکنون عملیاتی نشده است.

وی تصریح کرد: باید ابتدا یک پروژه به صورت ارتباطات سازمانی اجرا شود تا به نتیجه ملموس برسد و بعد پروژه های دیگری اجرا شود.

سفیر هندوستان در ایران با بیان اینکه یکی از چالش های هند با وجود جامعه علمی و دانشگاهی و صنعت جزیره ای عمل کردن آنان است، گفت: بین دانشگاه و صنعت ارتباط موثری وجود ندارد و این برای ما مهم است که ایران افزایش تعامل دانشگاه و صنعت چه اقداماتی انجام داده است.

کومار به روابط دیرینه ایران و هندوستان در زمینه دانشگاهی و تجاری اشاره کرد و افزود: در دوران تحریم هند ارتباط خود را با ایران حفظ کرد و بعد از تحریم نیز به دنبال توسعه این روابط هستیم.

به گفته وی تبادل هیات های هند و ایران ادامه خواهد داشت و به دنبال قرارداد تجاری در زمینه ترانزیت با ایران و پروژه راه آهن سراسری هستیم اما بحث علم و تکنولوژی می تواند جایگاه ویژه ای در همکاری های دو کشور داشته باشد.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    8 + نه =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!