0

وزیر ارتباطات در دانشگاه شهید چمران اعلام کرد: اینترنت با کیفیت و سرعت بالا برای دانشگاهیان

دسته بندی ها : فناوری اطلاعات 27 بهمن 1394 مدیر سایبرلا 849 بازدید

وزیر ارتباطات که در دانشگاه شهید چمران اهواز سخن می‌گفت اعلام کرد که با تأمین اینترنت پرسرعت دانشگاه که پهنای باند را به‌طور مستقیم از زیرساخت‌های ICT استان دریافت کند، اعضای هیأت‌علمی، کارکنان و دانشجویان این دانشگاه می‌توانند از یک اینترنت باکیفیت و سرعت بالا بهره‌مند شوند.

دکتر محمود واعظی – وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات – در مراسم افتتاح اولین مرکز آگاهی‌رسانی، پشتیبانی و امداد رایانه‌ای جنوب غرب کشور در دانشگاه شهید چمران اهواز با بیان این‌که معتقدیم هر سرمایه‌گذاری که در دانشگاه انجام شود چندین برابر ثمر خواهد داد، ابراز امیدواری کرد که این مرکز علاوه بر آن‌که نیازمندی‌های امنیتی منطقه در حوزه فضای مجازی را رفع کند، بتواند موجب ارتقای سطح دانش اعضای هیأت‌علمی و دانشجویان در این حوزه شود و عرصه‌ای برای کسب تجربه آن‌ها باشد.

وی همچنین با اشاره به این نکته که ارزش دانشگاه شهید چمران و محوریت آن در توسعه آموزش عالی در منطقه جنوب غرب کشور بر کسی پوشیده نیست، راه‌اندازی این مرکز را یک نیاز و ضرورت دانست و گفت: از افرادی که نسبت به ایجاد مرکز در این دانشگاه اولویت دادند که مرکز بتواند زودتر به بهره‌برداری برسد قدردانی می‌کنم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان این‌که هر چه داریم از دانشگاه داریم، گفت: امیدواریم قرارداد مربوط به افزایش پهنای باند و تأمین اینترنت پر سرعت برای دانشگاه نیز به‌زودی از سوی مهندس جهانگرد تدوین و آماده شود که مشکل دانشگاه از این نظر نیز رفع شود.

واعظی خاطرنشان کرد: در حال حاضر اولین گامی که می‌توان برای دانشگاه انجام داد، وصل‌شدن به شبکه علمی کشور است؛ این پروژه در اولین فاز آن در تهران اجرا خواهد شد و به‌صورت اشتراک‌دیتا ظرفیت پژوهشی، علمی، منابع اطلاعاتی و نرم‌افزارهای استراتژیک دانشگاه‌های مختلف را به اشتراک خواهد گذاشت.

همچنین در این مراسم دکتر غلامحسین خواجه رئیس دانشگاه شهید چمران با ابراز قدردانی از همکاری مدیران این وزراتخانه برای راه‌اندازی این مرکز، گفت: امیدواریم با تأسیس مرکز آپا، اساتید و دانشجویان بتوانند از امکانات آن بهره‌مند شوند و البته امیدوار هستیم که مسئولان وقتی از دانشگاه بیرون می‌روند آن را فراموش نکنند.

همچنین در این مراسم نصراله جهانگرد معاون وزیر و رییس سازمان فناوری اطلاعات اعتبار تخصیص‌یافته از سوی وزارت‌خانه برای راه‌اندازی این مرکز را نیم میلیارد تومان عنوان و تصریح کرد: این مرکز بیشتر با هدف ظرفیت‌سازی نیروی انسانی در نهادهای دولتی، شرکت‌های خصوصی و دیگر افرادی که نیازمند پشتیبانی کنترل امنیت هستند، فعالیت خواهد کرد.

پیش از این محمود خسروی – معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات – از مراکز دانشگاهی کشور دعوت کرده بود برای حل مشکل سرعت اینترنت مورد نیازشان، پهنای باند اینترنت را مستقیما از این شرکت دریافت کنند.

به گفته او اینترنت یکی از ابزارهای موجود برای پیشرفت در علم و تکنولوژی است و شرکت ارتباطات زیرساخت در جلسه‌ای که با دانشگاه های اصلی کشور داشته برای بهبود وضعیت اینترنت دانشگاه‌ها آمادگی خود را اعلام کرده است.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    بیست + 10 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!