0

تشکیل کمیسیون دائم فناوری اطلاعات مشکل اقتصاد دیجیتال را حل می‌کند

دسته بندی ها : فناوری اطلاعات 6 مرداد 1399 کارشناس سایبرلا 394 بازدید
مجلس شورای اسلامی

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در حوزه فناوری اطلاعات و فضای مجازی از سایر کشورها عقب هستیم، گفت: با تشکیل کمیسیون دائمی فناوری اطلاعات مشکل اقتصاد دیجیتال در کشور برطرف خواهد شد.

روح‌الله ایزدخواه عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تاکنون در قانونگذاری حوزه فناوری اطلاعات ضعیف عمل کرده‌ایم، گفت: یکی از مشکلاتی که در حوزه فناوری اطلاعات وجود دارد این است که نظارت جدی برای رشد فناوری اطلاعات و فضای مجازی در دولت‌ها نبوده است. از طرفی در حال حاضر کشور در حوزه اقتصاد دیجیتال دچار عقب‌افتادگی است.

تاکنون آنطور که باید نتوانستیم از فناوری اطلاعات استفاده کنیم

وی افزود: علی‌رغم وجود شورای عالی مجازی و همچنین داشتن اسناد بالادستی اما کم‌کاری‌ها زیادی از سوی دولت‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات وجود داشته است که البته این موضوع به خاطر بروکراسی اداری بوده و آنطور که باید نتوانستیم تاکنون از فناوری اطلاعات استفاده کنیم. این درحالی است که اگر استفاده‌ای هم از فناوری اطلاعات شده به صورت کاملا ظاهری بوده است.

با تشکیل کمیسیون دائم فناوری اطلاعات موضوع دولت الکترونیک با سرعت بیشتری رشد خواهد داشت

ایزدخواه تصریح کرد: با تشکیل کمیسیون دائم فناوری اطلاعات موضوع مربوط به فضای مجازی و دیجیتال به صورت تخصصی پیگیری و رسیدگی می‌شود حتی موضوع دولت الکترونیک با سرعت بیشتری رشد خواهد داشت و در مدت زمان کوتاهی ما شاهد پیشرفت و رشد قابل توجه در این حوزه خواهیم بود.

پیشنهاد تشکیل کمیسیون دائم فناوری اطلاعات در مجلس مخالفی نخواهد داشت

وی در پایان گفت:‌ تشکیل کمیسیون فناوری اطلاعات به دلیل اینکه تقاضای کمیسیون ویژه برای این موضوع در مدتی قبل داده شده بود توسط نمایندگان رأی نیاورد اما با توجه به پیگیری‌هایی که انجام داده‌ایم اگر تشکیل کمیسیون به صورت دائم پیشنهاد شود در مجلس مخالفی نخواهد داشت و همه نمایندگان موافق آن هستند. در واقع باید بگویم کمیسیون ویژه برای فناوری اطلاعات اعتبار کمیسیون دائم را ندارد.

منبع: فارس

عباسی - کارشناس سایبرلا
کارشناس سایبرلا

سلام. من عباسی هستم! یکی از همکاران بخش تولید محتوای سایبرلا. علاقمند به حوزه حقوق فناوری اطلاعات هستم و علاوه بر فعالیت در حوزه مسائل حقوقی, به مباحث حوزه امنیت اطلاعات و فناوری های نوین هم علاقه دارم.

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نه − دو =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!