0

واکنش مثبت وال استریت به قرارداد بوئینگ با ایران با رشد قیمت سهام

دسته بندی ها : فضای مجازی 31 خرداد 1395 مدیر سایبرلا 451 بازدید
وال استریت واکنش مثبتی به قرارداد احتمالی بوئینگ با ایران نشان داد به نحوی که ارزش سهام این شرکت پس از انتشار خبر خرید ۱۰۰ هواپیمای بوئینگ توسط ایران افزایش یافته است.

بورس‌پرس: نشریه مشهور فوربس اعلام کرد ایران برای اولین بار در چند دهه گذشته، در حال باز کردن بازارهای خود به روی هواپیماهای آمریکایی و آماده شدن برای ثبت سفارش خرید 100 فروند هواپیما از بوئینگ است.

اگر دولت آمریکا با این قرارداد موافقت کند، معامله بزرگی برای بوئینگ خواهد بود. بوئینگ در تلاش است تا از رقابت با رقیب اروپایی ایرباس که اوایل امسال قرارداد مشابهی را با ایران منعقد کرده، باز نماند.

در این میان بازار وال استریت واکنش مثبتی به قرارداد احتمالی شرکت بوئینگ نشان داده است. به نحوی که ارزش سهام این شرکت پس از انتشار خبر افزایش یافته است.

سفارش خرید از بوئینگ همچنین معامله بزرگی برای شرکت های آمریکایی خواهد بود که مشتاق همکاری با ایران هستند، و سیگنالی خواهد بود مبنی بر آب شدن یخ روابط تجاری بین دو کشور که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به شدت کاهش یافته است.

درحالی که ظاهرا ایران خود را برای برقراری روابط مجدد با آمریکا آماده می کند، تهران تلاش دارد وابستگی خود به دلار را کاهش دهد و در تجارت بین المللی خود از ارزهای دیگر استفاده نماید. در ماه فوریه، ایران اعلام کرد که می خواهد هند و دیگر مشتریان نفتی اش، بدهی نفتی خود به این کشور را به یورو و نه به دلار پرداخت کنند.  همین سیاست در معاملات نفتی آینده نیز  اتخاذ خواهد شد.

اما آیا این سیاست درباره معامله با بوئینگ نیز اعمال خواهد شد؟ نمی توان در این زمینه اظهارنظر کرد. آنچه ما می توانیم بگوییم این است که اگر ایران خواهان پرداخت به یورو باشد، این به منزله مانعی درمسیر احیای روابط تجاری بین دو کشور خواهد بود.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    پنج × چهار =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!