0

همراهی والدین با فرزندان در فضای مجازی ضروری است

دسته بندی ها : فناوری اطلاعات 8 مرداد 1396 مدیر سایبرلا 398 بازدید

رئیس پلیس فتا استان یزد گفت: در دنیای خوش خط و خال فضای مجازی به نفع سلامت خانواده است که همراه فرزندان در فضای مجازی باشیم، به طور مثال چنانچه فرزندمان در یک شبکه اجتماعی عضو است، برای تولید محتوا به او کمک کنیم. از او دوستانه تقاضا کنیم تا برایمان از موضوعاتی که در فضای مجازی رد و بدل می‌کند، بگوید و در این حیطه با هم تبادل نظر کنیم.

به گزارش پلیس فتا، سرگرد مرتضی ابوطالبی ظهار کرد :امروزه کودکان با بلوغ زودرس، از لحاظ جسمانی با همسالان خود هماهنگی ندارند. به همین جهت اغلب مضطرب هستند واعتماد به نفس ندارند.

وی افزود: این گونه کودکان گاهی به دلیل تفاوت های جسمانی از طرف دوستان طرد شده، به تنهایی و گوشه گیری محکوم می شوند. این تغییرات جسمانی بر خلق و خو و تعامل کودکان با والدین نیز تاثیر گذار بوده و معمولا با افزایش اختلافات بین والدین و کودکان همراه است.

این مقام انتظامی ادامه داد: از این رو بستر فضای مجازی و شبکه های اجتماعی مامن و پناهگاهی برای این افراد شده است و آنها در پی دوستی ها آنلاین به دنبال گم کردن تنهایی خود هستند.

سرگرد ابوطالبی گفت: غفلت خانواده ها از فرزندان در این فضا باعث می‌گردد تا آنها به راحتی در دام مجرمان سایبری افتاده و یا از سوی این افراد به انحراف اخلاقی کشیده شوند.

وی با بیان اینکه برخی کاربران در این فضا رعایت اخلاق را نمی‌کنند، گفت: این امر باید مورد توجه والدین باشد تا فرزندان آنها در دام اینگونه مجرمان که موارد مستهجن را ارسال می کنند باشد.

رئیس پلیس فتا استان یزد با اشاره به دستگیری گرداننده کانال شبکه اجتماعی مستهجن با سه هزار عضو گفت: هر چند این فرد از سوی پلیس فتا دستگیر و تحویل مقامات قضایی شد، اما آسیبی که به کاربران کم سن و سال این کانال از نظر روحی وارد شده است غیر قابل جبران است و این امر بر عهده خانواده‌ها‌ست تا نظارت بیشتری بر فعالیت آنلاین فرزندان خود داشته باشند.

سرگرد ابوطالبی به شهروندان توصیه کرد: به عنوان زنگ خطر، بهتر است اینگونه از خود سوال کنیم که ما والدین در مورد تاثیرات عکس و فیلم های پورن بر فرزندمان تا چه حد اطلاع داشته و چه اقداماتی را انجام داده ایم!؟

این مقام انتظامی با بیان اینکه فراموش نکنیم که اگر امروز دست فرزندمان را نگرفته و از لبه باریک فضای مجازی و اینترنت به سلامت عبور دهیم، شاید فردا برای نجات او کمی دیر باشد، گفت: همراهی والدین با فرزندان در فضای سایبر یک امر ضروری است که باید والدین آن را انجام دهند تا فرزندان آنها در دام مجرمان یا منحرفان سایبری گرفتار نشوند.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    1 × پنج =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!