0

موافقت مجلس با کلیات طرح ادغام شورایعالی فناوری اطلاعات در شورایعالی فضای مجازی

نمایندگان مجلس با ۱۳۵ رأی مثبت کلیات طرح ادغام شورای عالی فناوری اطلاعات در شورای عالی فضای مجازی را به تصویب رساندند اما برای بررسی بیشتر مجدداً آن را به کمیسیون صنایع و معادن مجلس ارجاع دادند.

به گزارش خبرگزاری فارس، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی صبح امروز (سه‌شنبه) پارلمان کلیات طرح ادغام شورای عالی فناوری اطلاعات در شورای عالی فضای مجازی و حذف ماده ۴ قانون وظایف و اختیارات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات را مورد بحث و بررسی قرار داده و به تصویب رساندند.

وکلای ملت با ۱۳۵ رأی موافق، ۸۰ رأی مخالف و ۹ رأی ممتنع از ۲۳۷ نماینده حاضر در صحن علنی، کلیات طرح مذکور را مصوب کردند.

در صورت تصویب نهایی این طرح، ماده ۴ قانون وظایف و اختیارات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مصوب ۱۹ آذر ۱۳۸۲، موضوع تشکیل شورای عالی فناوری اطلاعات حذف می‌شود.

در جریان بررسی این طرح علی‌اصغر زارعی، کمال علی پور خنکداری و موسی غضنفرآبادی به عنوان موافقان و رمضانعلی سبحانی‌فر، سیداحسن علوی و علی‌محمد احمدی به عنوان مخالفان کلیات طرح ادغام شورای عالی فناوری اطلاعات در شورای عالی فضای مجازی سخنرانی کردند.

در نشست امروز و در جریان بررسی کلیات طرح ادغام شورای عالی فضای مجازی با شورای عالی فناوری اطلاعات، احمد توکلی نماینده تهران در مجلس طی اخطاری با استناد به اصل ۱۶۰ قانون اساسی اظهار داشت: طبق این اصل تمام امور اجرایی کشور باید از طریق قوه مجریه انجام شود؛ حال با تصویب کلیات طرح مذکور و حذف ماده ۴ قانون وظایف و اختیارات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، برخی از تکالیف و ابزارهای وزارت ارتباطات بلااستفاده می‌شود، از این رو به نظر می‌رسد این طرح باید مجدداً به کمیسیون مربوطه ارجاع شود تا با اصلاح آن، پیشنهادات جدیدی در طرح مذکور گنجانده شود.

به گزارش فارس، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی پس از تصویب کلیات طرح ادغام شورای عالی فناوری اطلاعات در شورای عالی فضای مجلس، اظهار داشت: با توجه به اخطار آقای توکلی، این طرح را برای تعیین تکلیف وظایف وزارت ارتباطات و تفکیک این وظایف از اختیارات شورای عالی فضای مجازی، دوشوری می‌کنیم و مجدداً به کمیسیون صنایع و معادن مجلس ارجاع می‌دهیم.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    پنج × چهار =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!