0

استفاده بی رویه از اینترنت آسیب‌های جسمی و روحی به همراه دارد

دسته بندی ها : فناوری اطلاعات 16 دی 1395 مدیر سایبرلا 1074 بازدید
کارشناس سایبری پلیس فتا استان گیلان در کارگاه آموزشی آسیب‌ها و تهدیدهای فضای مجازی دبستان دخترانه آزادگان رشت که با حضور دانش آموزان، اولیاء و مربیان این دبستان برگزار گردید، گفت: دانش آموزان در استفاده از اینترنت و فضای مجازی احتیاط کامل را رعایت کرده ‌و حتی الامکان با حضور اعضاء خانواده از این فضای پر پیچ و خم‌، استفاده نمایند.

به گزارش سایبرلا به نقل از پلیس فتا: این کارشناس فضای سایبر در ادامه، فناوری را به چاقوی دولبه تشبیه و اظهار کرد: استفاده درست از این فضا و ابزارها و ظرفیت‌های ایجاد شده می‌تواند موجب رشد علمی و فرهنگی و آموزشی دانش آموزان شده و بالعکس هرگونه استفاده بی‌رویه بدون حد و مرز و زمان مشخص  می‌تواند عواقبی چون اعتیاد‌، خستگی‌، بیماری‌های جسمی، مشکلات روحی روانی‌، هنجارهای اجتماعی و … به دنبال داشته باشد.

وی افزود: دانش آموزان به هیچ وجه از هر سایتی برنامه‌های مورد نیاز خود را دانلود نکنند و فقط از سایت‌های معتبر برنامه‌های مورد نیاز خود را تامین نمایند و بازی با نرم‌افزار‌های موبایلی را تحت نظارت والدین در زمان‌های محدود انجام دهند .

وی با اشاره به مسئولیت والدین در قبال تربیت سایبری فرزندان گفت: همانگونه که به خوراک‌، پوشاک و نیاز‌های بهداشتی و سلامت جسمی کودکان خود توجه می‌کنید باید در نظر بگیرید مهمترین نیاز کودکان شما امروز توجه به فعالیت‌های آنها در فضای مجازی است.

این کارشناس پلیس فتا تاکید کرد: والدین نباید فرزندان خود را در فضای سایبر تنها بگذارند و با افزایش دانش و آگاهی خود در خصوص فضای سایبر و تکنولوژی‌های روز باید همگام با فرزندان خود پیش بروند.

کارشناس فضای مجازی در خاتمه از حاضرین خواست: در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام رسان‌های موبایلی مراتب را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس  www.Cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش نمایند.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    4 + نه =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!