0

نمونه قرارداد انبارداری ذرت دانه ای

نمونه قرارداد انبارداری ذرت دانه ای

مقدمه

در راستای اجرای ماده 33 قانون افزایش بهره وری بخش کشاورزی و منابع طبیعی، آیین نامه و دستورالعمل های مربوطه و در اجرای اعمال مکانیسم قیمت تضمینی محصول ذرت دانه ای استان خوزستان (موضوع تصویب نامه شماره22078/ت 51285هـ مورخ 27/02/1394 هیات محترم وزیران) و براساس دستورالعمل پذیرش انبار و صدور،معامله و تسویه گواهی سپرده کالایی مصوب هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار،این قرارداد میان امضاء کنندگان زیر منعقد گردید.

ماده1-طرفین

طرف اول: شرکت بورس کالای ایران به شماره ثبت 301984 اداره ثبت شرکت های تهران و شناسه ملی 10103387520 با نمایندگی آقای حامد سلطانی نژاد به آدرس تهران، خیابان طالقانی، نبش خیابان بندر انزلی، شماره 351 و شماره تلفن 85640000-021 و نمابر 88383000،

طرف دوم:آقای/خانم/شرکت …………………………….. فرزند/به شماره ثبت/شماره شناسنامه ……………………………. صادره/ثبت شرکت­های ………………………….. به شماره ملی/شناسه ملی ……………………………………… مقیم …………………………………………………………………………………………….. با نمایندگی ……………………………………….. دارنده/دارندگان امضای مجاز که در این قرارداد انبار/انباردار نامیده می‌شود.

ماده2-موضوع قرارداد

موضوع قرارداد عبارتست از انجام خدمات کامل انبارداری ذرت توسط انبار/انباردار به نحوی که انبار/انباردار صرفاً نگهدارنده محصولات بوده و هیچ گونه مالکیتی در آن نداشته باشد مطابق شرایط این قرارداد و قوانین و مقررات حاکم و استانداردهای مربوط به انبارداری ذرت.

ماده 3-تعهدات انبار/ انبار دار

3-1-انبار/انباردار مکلف به نگهداری محصول تحویل شده به مدت حداقل 30 روز از زمان تحویل،با اخذ هزینه های انبار/انبارداری به مبلغ صد ریال به ازای هر کیلوگرم،و بعد از مدت مقرر با اخذ دو ریال به ازای هر کیلوگرم به صورت روزانه می باشد.

3-2-در صورت افت وزنی به هر دلیلی یا ورود نقصان و عیب به محصول موضوع این قرارداد در طول دوره نگهداری کالا، مسئولیت کامل و جبران خسارات به ماخذی که بورس کالای ایران تعیین خواهد نمود، بر عهده انبار/انباردار است.

3-3-انبار/انباردار می بایست محصول را به دارنده گواهی سپرده کالایی با استانداردهای اعلامی بورس پس از احراز هویت و اخذ مدارک مربوط به احراز هویت تحویل نماید.

3-4- انبار/انباردار موظف به همکاری کامل با نمایندگان بورس، شرکت بازرسی و … در زمینه بازرسی از انبارمی باشد.

3-5- انبار/انباردار متعهد به پرداخت کلیه هزینه هایقانونی از جمله مالیات، بیمه و … می باشد.

3-6- تمامی هزینه های مربوط به نگهداری ذرتدر انبار در طول دوره نگهداری، اعم از نگهبانی، تجهیزات و… به عهده انبار/انباردار می باشد.

3-7- انبار/انباردار مکلف به تأمین پوشش بیمه ای مورد نیاز (به تشخیص بورس) با هزینه خود، برای کل کالای موجود در انبار در طول دوره قرارداد می باشد.

3-8- انبار/انباردار موظف به ایجاد امکان استقرار نمایندگان بورس و کارگزار در محل انبار می باشد.

3-9- انبار/انباردار مکلف به توزین محصول در حضور مالک کالایا نماینده قانونی وی است.

3-10-تأمین تمامی وسایل مورد نیاز جهت توزین و تعیین افت به عهده انبار/انباردار خواهد بود.

3-11-انبار/انباردار موظف به تحویل نگرفتن محصول خارج از استاندارد اعلامی بورس می باشد.

3-12-انبار/انباردار موظف به بارگیری و تحویل به خریداران در اسرع وقت (بارگیری بر عهده انبار است اما با هزینه خریدار)می باشد.هزینه بارگیری به عهده خریدار/تحویل گیرنده خواهد بود.

3-13-انبار/انباردار موظف به ارایه هر نوع اطلاعات و اسناد به درخواست بورس در چارچوب این قرارداد و مقررات مربوطه ظرف مدت حداکثر 7 روزمی باشد.

3-14-انبار/انباردار نمی تواند هیچ گونه وجهی و تحت هیچ عنوانی از خریداران دریافت نماید.

ماده4-پرداخت حق الزحمه

هزینه های انبارداری ذرت به صورت یک جا در زمان تحویل آخرین محموله به خریداران مطابق این قرارداد و قوانین و مقررات مربوط از جملهدستورالعمل پذیرش انبار و صدور،معامله و تسویه گواهی سپرده کالایی مصوب هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار و پس از تایید بورس کالای ایران، توسط شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوهبه انبار/انباردار پرداخت خواهد شد.

ماده5-مدت قرارداد

مدت اعتبار این قرارداد6 ماه از تاریخ امضاء بوده و در صورت عدم اعلام مخالفت کتبی هر یک از طرفین،به همین مدت در سالهای بعد تمدید خواهد شد.

 

 

ماده6-حل اختلاف

در صورت وقوع اختلاف بین طرفین این قرارداد ،طرفین سعی در حل اختلاف با تراضی و سازش خواهند نمود و در صورت عدم حصول سازش ،هیات داوری سازمان بورس اوراق بهادار به اختلاف طرفین بر اساس مقررات رسیدگی خواهد نمود.

این قرارداد در 6 ماده در تاریخ………………..در دو نسخه واحد و با اعتبار یکسان توسط طرفین امضاء و مبادله گردید و برای طرفین و قائم مقام قانونی آنها لازم الاجراء می باشد.

منبع: بورس کالای ایران

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    پنج + 4 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!