0

مصوبه خرید دین به بانک ها ابلاغ شد

دسته بندی ها : فضای مجازی 1 دی 1394 مدیر سایبرلا 460 بازدید

رئیس سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، از برگزاری نشست هیات داوری خصوصی‌سازی درباره واگذاری المهدی در روز پنج‌شنبه گذشته خبر داد و گفت: ایمیدرو نقشی در واگذاری المهدی نداشته است.

فارس: مهدی کرباسیان در حاشیه دومین همایش ایمنی، بهداشت و محیط زیست در معادن و صنایع معدن ایران در مورد آخرین اخبار مربوط به واگذاری آلومینیوم المهدی گفت:‌ ایمیدرو نقشی در واگذاری این شرکت نداشته و طبق قانون سازمان خصوصی‌سازی و وزارت اقتصاد مسئول است، اما طبق قانون، وزارت اقتصاد تا زمانی که واگذاری صورت گیرد، مدیریت المهدی را نیابتاً به ایمیدرو سپرده است.

کرباسیان افزود: سازمان خصوصی‌سازی طبق ضوابط خود کار واگذاری را انجام داده که اعتراضاتی توسط سازمان بازرسی کشور و نمایندگان مجلس نسبت به آن مطرح شده است.

وی ادامه داد:‌ طبق دستور رئیس جمهور این موضوع به هیأت داوری سازمان خصوصی‌سازی ارجاع شده که این هیأت نیز پنج‌شنبه هفته پیش جلسه داشته است که البته ما به آن جلسه دعوت نشده بودیم و موضوعی نیز به ما منعکس نشده است.

وی در پاسخ به سوال دیگر فارس که پرسید گفته می‌شود قرار شده مبلغ اضافه‌تری از سوی خریدار المهدی پرداخت شود و پس از آن کار واگذاری نهایی شود که امضای یک از مسئولان ایمیدرو نیز در نامه مربوط به این مسئله آمده است، گفت: من اطلاعی از این مسئله ندارم و با من تماسی گرفته نشده است.

کرباسیان در مورد وضعیت فعالیت صنایع آلاینده در روزهای فعلی و همزمان با آلودگی هوا نیز به فارس گفت: در حال حاضر برخی معادن شرایط زیست محیطی را به خوبی رعایت نکرده‌اند، زیرا سودآوری کمی داشته‌اند مانند برخی معادن ذغال سنگ.

وی تصریح کرد: طبق آمار ارائه شده از سوی مدیریت محیط زیست وزارت صنعت، 8 درصد آلایندگی کشور مربوط به صنایع آلاینده است و بیشترین آلایندگی به خودروها و برخی صنایع آلاینده مربوط می‌شود که در تهران بیشتر شامل صنایع شن و ماسه و پالایشگاهی‌ می‌شود.

کرباسیان در ادامه در مورد جلسه عارضه‌یابی صنعت فولاد نیز گفت: در حال حاضر حدود 3 میلیون تن انباشت فولاد در کارخانه‌ها داریم و میلیاردها تومان از سرمایه شرکت‌ها زمین‌‌گیر شده است.

وی با اشاره به کندی ساخت و ساز در کشور و تأثیر آن بر مصرف فولاد، گفت: البته با تمهیدات دولت، امسال صادرات فولاد رکورد خواهد زد و بیش از 3 میلیون تن صادرات فولاد خواهیم داشت که این با وجود دمپینگ چین در بازار فولاد اتفاق می‌افتد.

 جلسه برون‌رفت فولاد از رکود در جلسه ریاست جمهوری

وی افزود: جلسه خوبی در ریاست جمهوری برگزار شده و یکی از راه‌های برون‌رفت از مشکل صنعت فولاد، صادرات است که جایزه صادراتی باید برای همه محصولات از جمله فولاد دیده شود.

وی ادامه داد: علاوه بر این، واردات برخی ورق‌ها و محصولات فولادی که به اسم فولاد ممزوج صورت گرفته، یک حیله بر قانون است و امسال 2 میلیون و 700 هزار تن از این محصولات به کشور وارد شده که یک رکود است و باید برای واردات آن تعرفه‌ قرار داده شود.

کرباسیان افزود: علاوه بر این، در رابطه با تثبیت نرخ گاز و استمهال بدهی واحدهای بزرگ نیز باید صورت گیرد و به بحث نقدینگی نیز باید توجه شود که در این مورد یک بسته تهیه شده و به رئیس جمهور ارائه شده است.

وی تأکید کرد: ما معتقدیم سال آینده نباید قیمت گاز مصرفی صنایع فولاد افزایش یابد و ایران دارای مزیت در تأمین گاز است که باید نرخ گاز زیر قیمت‌های بین‌المللی باشد.

 مصوبه خرید دین به بانکها ابلاغ شد

وی همچنین از ابلاغ مصوبه شورای پول و اعتبار به بانک‌ها در دو روز پیش برای خرید دین با نرخ سود 20 درصد خبر داد و گفت: امیدواریم این مسئله از هفته آینده عملیاتی شود.

معاون وزیر صنعت تأکید کرد: این بسته به صورت جداگانه از لایحه بودجه 95 دیده شده است.

 جلسه با نعمت‌زاده برای خروج از رکود

وی به فارس گفت: دو روز پیش جلسه‌ای با حضور وزیر صنعت در مورد رکود موجود در صنایع داشتیم و یک سری پیشنهاداتی را ارائه کردیم که قرار شد برخی از آنها در برنامه ششم و بودجه سال 95 دیده شود که در مورد آن بعداً اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.

 

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    چهار × 5 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!