0

رسیدگی به مشکلات حقوقی 701 شرکت‌ دانش بنیان

دسته بندی ها : دانش بنیان, فضای کسب و کار 11 خرداد 1401 کارشناس سایبرلا 335 بازدید
حقوق و قضا, دادگاه و دادسرا

رییس کل دادگستری استان تهران از در اولویت قرار گرفتن رسیدگی به مشکلات حقوقی و قضایی ۷۰۱ شرکت‌ دانش بنیان استان خبر داد.

علی القاصی با بیان اینکه حمایت از چرخه تولید همواره یکی از سیاست‌های اصلی دستگاه قضایی به‌ویژه در دوره «تحول و تعالی» محسوب می‌شود، گفت: یکی از راهبردهای شورای برنامه‌ریزی دادگستری کل استان تهران، تحقق سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی در قوه قضاییه است و در این راستا با توجه به نام‌گذاری سال جاری از سوی مقام معظم رهبری مبنی بر سال «تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین» و تعیین «تحقق شعار سال و حمایت کامل و همه‌جانبه از تولیدکنندگان و کارآفرینان و شرکت‌های دانش‌بنیان» به‌عنوان یکی از اولویت‌های ۱۵ گانه عدلیه از سوی رییس قوه قضاییه، دادگستری کل استان تهران حمایت قضایی از واحدهای تولیدی به‌ویژه شرکت های دانش بنیان را در دستور کار خود قرار داده است.

رئیس کل دادگستری استان تهران با اشاره به تعیین هفت گام اجرایی در قالب برنامه عملیاتی «حمایت حقوقی، قضایی و پشتیبانی از تولید و سرمایه‌گذاری مشروع» به‌منظور نقش‌آفرینی مجموعه قضایی استان تهران در راستای تحقق شعار سال خاطرنشان کرد: در این راستا مشخصات سه هزار و ۴۵۲ شرکت دانش‌بنیان در استان تهران با پیگیری‌های به‌عمل آمده از سوی دادگستری کل استان تهران استخراج شد.

وی با بیان اینکه پیگیری‌های انجام شده حکایت از این دارد که ۷۰۱ مورد از شرکت‌های دانش‌بنیان با مشکلات حقوقی و قضایی روبرو هستند، گفت: در این راستا به رییس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران تاکید شده تا رسیدگی به مشکلات حقوقی و قضایی این شرکت‌ها در اولویت قرار گیرد و به‌گونه‌ای اقدام شود که آسیبی متوجه اشتغال و چرخه تولید نگردد چرا که مقوله «اشتغال» و «چرخه تولید» خط قرمز دستگاه قضایی است.

القاصی همچنین به رییس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران ماموریت داد تا آخرین وضعیت رسیدگی به مشکلات حقوقی و قضایی شرکت‌های دانش‌بنیان فوق‌الذکر را اعلام کند و اگر چنانچه در فرایند رسیدگی با هر نوع مشکل، آسیب، خلاء قانونی، قضایی و اجرایی و یا مقررات و فرایندهای آسیب‌زا مواجه شدند، جزییات کامل این مشکلات و آسیب‌ها همراه با راهکارها و تدابیر، برای بررسی و حل به حوزه ریاست دادگستری کل استان تهران اعلام شود.

منبع: ایسنا

عباسی - کارشناس سایبرلا
کارشناس سایبرلا

سلام. من عباسی هستم! یکی از همکاران بخش تولید محتوای سایبرلا. علاقمند به حوزه حقوق فناوری اطلاعات هستم و علاوه بر فعالیت در حوزه مسائل حقوقی, به مباحث حوزه امنیت اطلاعات و فناوری های نوین هم علاقه دارم.

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    هشت + 18 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!