0

وزیر دادگستری: مناطق آزاد یکی از مجاری ورود قاچاق است

دسته بندی ها : فضای کسب و کار 19 اسفند 1394 مدیر سایبرلا 432 بازدید

وزیر دادگستری با بیان اینکه علی‌رغم پیشرفت‌هایی که داشته‌ایم هنوز از فساد اقتصادی و اداری رنج می‌بریم، گفت: مناطق آزاد و بازارچه‌های مشترک یکی از مجاری واردات قاچاق به کشور است.

فارس: حجت الاسلام پورمحمدی در بخش دیگری از سخنان خود در جمع مدیران استانی سازمان تعزیرات حکومتی گفت: هنوز از فساد اقتصادی و اداری رنج می‌بریم علی رغم پیشرفت‌هایی که داشتیم.

وی افزود: محیط‌های کسب و کار آنچنان مطلوب نیست و فعالیت های اقتصادی و خدماتی اینها از اهمیت زیادی بر زندگی مردم می‌گذارد و باید همگام با نیازها و توقعات در جهت سالم سازی حرکت کنیم.

پورمحمدی گفت: یک وقت‌هایی محیط را می‌توان سالم کرد اما یک دفعه رکود به همراه خودش پیدا می‌کند پس مهم این است که تورم را کنترل کنی اما در کنارش رونق به کسب و کار داده شود.

وزیر دادگستری گفت: بحث بسیار مهم و اساسی این است که سالم سازی مورد توجه قرار گیرد اما سالم سازی موثر و کارآمد بدون آنکه بخواهد جلوی پیشرفت و رونق را بگیرد.

پورمحمدی افزود: موضوع دیگر ما این است که مبارزه با قاچاق جدی گرفته شود زیرا این موضوع به شدت جدی است و رنج می‌بریم هرچند آمارها قطعی نیست اما بزرگ است البته همه اش هم این نیست که قاچاق ها از راه کوه و دریا بیاید و نه اینکه فسادگونه وارد شود از مجاری قانونی فقط مشکل آنجاست که برخی از مصوبات و ضابطه‌ها و دستورالعمل‌ها باعث بروز برخی از این فسادهاست.

وزیر دادگستری ادامه داد: ما مجوز دادیم به مرزنشین‌ها تا زندگی شان بگذرد اما سودش را یکی دیگر می‌آید و درو می‌کند و اینگونه مسائل شده مجرای واردات کالا به صورت غیرقانونی.

وی تصریح کرد: مناطق آزاد و بازارچه‌های مشترک یکی از همین راه‌های تردد است این در و پنجره های باز باعث شده تا همه اش را اسم به قاچاق بگذاریم.

وزیر دادگستری تصریح کرد: ما در گمرک خیلی ارتقا پیدا کرده این و مرزبانی ها هم بسیار قوی تر شده اند و تقویت شده اند مشکلاتی در قواعد و ضوابط داریم که آنها را هم در حال اصلاح هستیم.

پورمحمدی خاطرنشان کرد: بخش عمده مبارزه به عهده تعزیرات است و انتظار ما هم این است که برتلاش های خود بیفزایید آن هم با افزایش اثربخشی.

وی افزود: حتما کار شما اثرگذار است و بازدارنده است و قطعا شما کار مهمی دارید انجام می‌دهید و به حمدالله جایگاه و سطح سازمان از نظر دادرسی ارتقا یافته و دوستان ما در جایگاه قضاوت و دادرسی مرسوم شناخته می‌شوند.

وزیر دادگستری گفت: اینکه 450 نفر حکم قضاوت گرفته‌اند این جای بسی خوشحالی دارد زیرا شما از جایگاه بالاتری پرونده‌ها را رسیدگی می‌کنید و شان شما شان قضاوت شده است و توقع بیشتری هم از شما می‌رود. تا امروز تلاش داشته‌اید اما از این به بعد باید بیشتر شود.

پورمحمدی گفت: در سازمان تعزیرات پرونده فردی نداریم بلکه وقتی کسی گرانفروشی می‌کند یعنی به یک عده زیادی ظلم کرده است پس باید حفظ حرمت حقوق عامه کنیم.

وی تصریح کرد: اینکه می‌گویند قضاوت حرکت بر لبه تیغ است به خاطر همین سختی در اجرای عدالت است و ما از شما توقع داریم برای اجرای عدالت گام بردارید.

پورمحمدی گفت: باید سعی کنید حرمت مراجعه کنندگانتان را رعایت کنید حتی به متخلفین هم بی‌حرمتی نکنید و جایگاه انسان‌ها را رعایت کنیم ما باید مظهر عدالت باشیم و یکی از این مظاهر بحث رعایت اخلاق است.

 

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    ده − شش =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!