0

برخورد با مسئولان دولتی متخلف در پرونده‌های زمین‌خواری

دسته بندی ها : قوه قضاییه 18 آذر 1394 مدیر سایبرلا 446 بازدید

رئیس کل دادگستری استان تهران در خصوص جزئیات برخورد با مسئولان دولتی متخلف در پرونده‌های زمین‌خواری توضیحاتی را ارائه کرد.

غلامحسین اسماعیلی در حاشیه سی و دومین جلسه نقد رأی با حضور در جمع خبرنگاران در خصوص رسیدگی به پرونده‌های زمینخواری اظهار داشت: اقدامات خوبی از سوی سازمان‌های متولی زمین و مسکن و همچنین دستگاه قضایی برای برخورد با زمینخواری صورت گرفته است.

فارس: وی با اشاره به اینکه آمار برخوردها با این پدیده افزایش یافته، گفت: اغلب مواردی که در 7 ماهه نخست امسال با آنها برخورد کردیم، مربوط به تخلفاتی است که در سنوات قبل توسط افراد سودجو انجام شده، اما این بدان معنا نیست که در این 7 ماه هیچ تخلفی نداشته‌ایم.

رئیس کل دادگستری استان تهران با بیان اینکه در سال 94 اهتمام جدی برای برخورد با زمینخواری داشتیم گفت: تلاش ما پیشگیری از وقوع پدیده زمینخواری بود و در موارد بروز تخلف در همان گام‌های اولیه با موضوع برخورد می‌کنیم.

وی ادامه داد: به عبارت دیگر، اجازه نمی‌دهیم یک برج یا ویلا در منطقه ممنوعه ساخته شود تا بخواهیم نسبت به تخریب آن اقدام کنیم.

اسماعیلی تصریح کرد: در دوره اخیر، وزارت نیرو و به صورت خاص، سازمان آب فعالیت‌های بسیار خوبی را در جهت پیشگیری از زمینخواری و رفع تصرف حریم رودخانه‌ها انجام داده است و ما عملکرد این وزارتخانه را در سال 94 مثبت ارزیابی می‌کنیم.

وی در خصوص مسئولان دولتی که هم‌اکنون به دلیل هم‌مشارکت در بحث زمینخواری در زندان به سر می‌برند، گفت: این افراد اغلب پرسنل دستگاه‌های دولتی هستند که اطلاعات مربوط به اراضی ملی را دراختیار افراد سودجو قرار داده بودند و در واقع با اتصال به باندهای زمینخواری اقدام به جعل سند و تملک اراضی ملی کرده بودند.

وی با بیان اینکه با پیگیری جدی دستگاه قضایی، عناصر مختلف این اقدام شناسایی شده و تحت تعقیب قرار گرفتند، گفت: در مورد برخی از آنها حکم صادر شده است.

وی همچنین به اقدام دیگر دستگاه قضایی در خصوص برخورد با زمینخواری اشاره کرد و گفت: در 6 ماهه دوم امسال، به واحدهای قضایی ابلاغ کردیم تا در صورتی که بدون نظر کمیسیون تبصره یک مجوز و یا پروانه‌ای جهت تغییر کاربری زمین‌های زراعی و باغ‌ها صادر شود، باید مسئولان این اتفاق تحت تعقیب قرار گیرند.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    8 + شانزده =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!