0

معاون مرکل: مذاکرات قرارداد تجارت آزاد با آمریکا به زودی محقق نمی‌شود

دسته بندی ها : فضای مجازی 24 مرداد 1395 مدیر سایبرلا 463 بازدید
“زیگمار گابریل” تاکید کرد که انتظار نهایی شدن سریع توافق بحث برانگیز تجارت آزاد میان اتحادیه اروپا با آمریکا موسوم به “تی تی آی پی” را ندارد.
باشگاه‌خبرنگاران به نقل از روزنامه “راینیشن پست” آلمان ، “زیگمار گابریل”، معاون صدر اعظم آلمان و رئیس حزب سوسیال دموکرات و وزیر اقتصاد این کشور تاکید کرد که انتظار نهایی شدن به زودی و سریع توافق بحث برانگیز تجارت آزاد میان اتحادیه اروپا با آمریکا موسوم به “تی تی آی پی” را ندارد.
وی در این باره گفت: من اعتقاد ندارم که خواست مرکل مبنی بر اینکه تا پایان سال جاری میلادی به توافقی در این راستا دست یابیم شانسی داشته باشد. بعد از دورهای زیاد مذاکرات در این باره برای بخش های مهمی هنوز هیچ متنی وجود ندارد. بسته نشدن یک توافق در این باره بهتر از یک توافق بد است.
این مسئله خشم حزب دموکرات مسیحی که از حامیان این قرارداد تجاری است را برانگیخته است. “پیتر تایبر”، از سیاستمداران بلند پایه این حزب به گابریل درباره فاصله گرفتن از “تی تی آی پی” هشدار داده است.
وی در این باره گفت: من از وزیر اقتصاد آلمان انتظار دارم که کم تر به حساسیت های حزب خود در این باره فکر کند و بیشتر به شایستگی رقابت آلمان و جایگاه های شغلی امن تر در آینده بیاندیشد.
گابریل نیز تاکید کرد که قرارداد تجارت آزاد با آمریکا به خودی خود هدف نیست بلکه این امر باید به امنیت بالای استانداردهای حمایت از مصرف کننده، اجتماعی و محیط زیست در یک دنیای در مسیر جهانی سازی کمک کند.
 ظاهرا در دولت ائتلافی آلمان دعوا و اختلافی درباره قرارداد تجارت آزاد با آمریکا شکل گرفته است. در حالی که گابریل در یک بررسی درباره وضعیت اخیر مذاکرات در این باره ارزیابی انتقاد آمیزی در این باره کرده است، صدر اعظم آلمان همچنان برای دستیابی به توافقی با آمریکا بر سر این قرارداد بحث برانگیز تلاش می کند.
یک سخنگوی وزارت اقتصاد آلمان نیز چندی پیش به عنوان نتیجه 14 دور مذاکرات بین بروکسل و واشنگتن درباره قرارداد تجارت آزاد که از تابستان سال 2013  آغاز شده است اظهار داشت که در برخی نکات البته نزدیکی هایی وجود داشته است اما در برخی مسائل دیگر همچنان اختلاف نظرهای بزرگی وجود دارد. وی درباره چشم انداز توافق در این باره اظهار نظری نکرد، اما سوسیال دموکرات های آلمان مدتهاست که درباره معنا دار بودن چنین قراردادی ابراز شک و تردید کرده اند.
روزنامه “هندلز بلات” آلمان نیز با استناد به یک تجزیه و تحلیل داخلی وزارت اقتصاد آلمان گزارش داد که اروپا و آمریکا همچنان در مسائل کلیدی از هم دور هستند. بر این اساس بزرگترین مانع بر سر دستیابی به توافق، اجتناب دولت آمریکا از این امر است که برای شرکت های اروپایی امکان دسترسی عادلانه و مناسب به قراردادهای عمومی در آمریکا را فراهم کند.
مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    سیزده + 16 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!