0

کلاهبرداری از شهروندان با آگهی دروغین اجاره باغ و ویلا

دسته بندی ها : آگهی تقلبی و پیام جعلی 31 مرداد 1397 مدیر سایبرلا 440 بازدید

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: رئیس پلیس فتا استان اصفهان از شناسایى و دستگیرى عامل کلاهبردارى از شهروندان با ترفند درج آگهى دروغین اجاره باغ ویلا در سایت‌هاى واسطه‌گر اینترنتى خبر داد.

به گزارش پلیس فتا، سرهنگ مرتضوی در تشریح این خبر گفت: در پى مراجعه یکی از شهروندان با در دست داشتن مرجوعه قضایى به پلیس فتا استان و درخواست رسیدگى به شکوائیه خود مبنى بر کلاهبردارى مبلغ 4میلیون ریال در یکى از سایت‌هاى واسطه‌گر اینترنتى، پیگیرى موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: شاکى در تحقیقات اولیه در خصوص نحوه کلاهبردارى صورت گرفته اظهار کرد در یکى از سایت‌هاى واسطه‌گر اینترنتى به دنبال اجاره باغ براى گذراندن تعطیلات بوده که پس از مشاهده یکى از آگهى‌ها و تماس با صاحب آگهی، مبلغ 400هزار تومان به حساب صاحب باغ به عنوان بیعانه واریز نموده و پس از آن شخص مورد نظر پاسخگو نبوده است.

این مقام مسئول عنوان کرد: با توجه به اظهارات شاکى و انجام تحقیقات فنى و پلیسى کارشناسان پلیس فتا متهم را شناسایى و پس از هماهنگى قضایى دستگیر و به پلیس فتا منتقل نمودند.

سرهنگ مرتضوی با اشاره به اینکه متهم در مواجهه با ادله و مستندات، جرم خود را پذیرفت، گفت متهم عنوان داشت که در یکى از مشاورین املاک در زمینه اجاره و فروش باغ ویلا مدتى فعالیت داشته و با تصاویرى که از باغ ویلاها به دست آورده با انگیزه کسب درآمد اقدام به درج آگهى دروغین در یکى از سایت‌هاى واسطه‌گر اینترنتى نموده و مبالغى را به عنوان بیعانه از شهروندان کلاهبردارى مى‌کرده است.

رئیس پلیس فتای اصفهان به شهروندان توصیه کرد: همانطور که در قوانین سایت‌های تبلیغاتی ذکر شده است این سایت‌ها هرگونه انجام معامله را در بستر فیزیکى و بر عهده خریدار و فروشنده واگذار کرده‌اند، بنابراین شهروندان باید پس از رویت کالا یا خدمات و احراز هویت هر یک از طرفین معامله هرگونه تبادل وجهى را به صورت رو در رو و پس از اتمام کار یا خدمات انجام دهند تا گرفتار کلاهبرداران نشوند.

سرهنگ مرتضوی با بیان اینکه رعایت چند نکته ساده می‌تواند از گرفتار شدن در دام این‌گونه کلاهبرداری‌ها جلوگیری نماید، به شهروندان توصیه کرد: برای اجاره خانه و تنظیم قرارداد به دفاتر املاک و دارای مجوز مراجعه نمایید همچنین قبل از مشاهده ملک و تنظیم قرارداد نیاز به پرداخت هیچ‌گونه وجهی تحت عنوان بیعانه و … نیست و حتما در مقابل وجوه پرداختی خود رسید دریافت نمایید.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

  1. آموزش گفته :
    10:15 1398/01/21

    خوشمان امد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 + دوازده =

لینک کوتاه :

عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!