0

دستگیری باند کلاهبرداری فروش خودروهای لوکس در فضای مجازی

دسته بندی ها : فضای مجازی 25 شهریور 1396 مدیر سایبرلا 294 بازدید

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان کرمان گفت: یک باند کلاهبرداری که از طریق فضای مجازی اقدام به فروش خودروهای لوکس خارجی را می‌نمودند توسط کارشناسان پلیس فتا شناسایی و دستگیر شدند.

به گزارش پلیس فتا، سرهنگ ستاد امین یادگار‌نژاد در این خصوص تصریح‌کرد: در پی شکایت مردی به این پلیس و اعلام اینکه مدتی پیش در فضای مجازی با شخصی که اقدام به فروش خودرو می‌نمود آشنا شده و از آن طریق مورد کلاهبرداری قرار گرفته است که پرونده با موضوع کلاهبرداری مالی در دستور کار این پایس قرار گرفت.

وی افزود:شاکی اظهار نمود در یکی از شبکه‌های اجتماعی با تبلیغی روبه رو شده که در زمینه فروش خودروهای خارجی فعالیت می‌نمود و جهت خرید خودرو  با صاحب آگهی تماس و پس از جلب اعتماد به منظور خرید مبلغ 250 میلیون تومان به حساب فروشنده واریز که پس از دریافت مبلغ ،خودرو را برای بنده ارسال نکرد و هیچ پولی را به حسابم عودت نداده است.

وی افزود: با انجام تحقیقات علمی، پلیسی و با بررسی‌های به عمل آمده توسط کارشناسان این پلیس مشخص گردید متهمین با پول‌هایی که کلاهبرداری کرده‌اند اقدام به خرید سکه و ارز نموده‌اند.

سرهنگ یادگارنژاد گفت: در ادامه پس از شناسایی چند عضو از این باند توسط این پلیس مشخص گردید که فعالیت این باند به صورت گسترده و در سطح کشور است، همچنین تعدادی از این باند توسط پلیس فتا یزد دستگر شده‌اند‌.

این مقام ارشد انتظامی در ادامه بیان کرد: لذا با توجه به وجود پرونده مشابه در دادسرای عمومی و انقلاب استان یزد‌ و اینکه متهمین پرونده‌ها مشترک می‌باشند پرونده جهت ادامه رسیدگی به استان یزد ارسال گردید.

وی با اشاره به شگردهای مجرمان سایبری در فضای مجازی که تبلیغات اغوا کننده و جذاب است، گفت: از شهروندان می‌خواهیم فریب این دست تبلیغات دورغین را نخورده و برای انجام اینگونه معاملات حتما مطمئن گردند و با رویت کالا و تضمین دریافت کالا سپس اقدام به واریز پول برای فروشنده نمایند.

به گفته سرهنگ یادگارنژاد بهتر است برای خرید خودرو به نمایندگی‌های مجاز مراجعه نمود.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    14 + سه =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!