0

کلاهبرداری بسیار ناجوانمردانه

دسته بندی ها : فضای مجازی 4 مهر 1394 مدیر سایبرلا 480 بازدید

به نقل از سایت الف:

بنده و یکی از دوستانم که به شدت به مشکل مالی برخورد کرده ایم نزدیک به یکسال است که تصمیم گرفتیم برای گرفتن وام به آگهی های موجود در روزنامه مراجعه کنیم چون به خوبی می دانستیم که دریافت وام از بانک ها به طور مستقیم برای ما امکان ناپذیر است زیرا نه ” آشنای مربوطه ” را می شناختیم و نه قطعا شرایطش را داشتیم!

بدین ترتیب شروع کردیم به اصطلاح کار کارشناسی کردن و یکی یکی به آگهی های مربوطه زنگ زدن و یکی از شرکت ها را که به نظرمان شرایطش بهتر بود انتخاب کردیم و البته آگهی هایش را به مدت یکماه زیر نظر گرفتیم و همین طور سوابق آگهی هایش را که متوجه شدیم مدت هاست که آگهی می دهد و گفتیم اگر کلاهبردار باشد احتمالا نمی تواند چندین ماه هر روز آگهی بدهد.

بدین ترتیب به ایشان مراجعه کردیم و در تاریخ۲۷ فروردین امسال یعنی (۲۷/۱/۹۴) برای وام نود میلیون تومانی درخواست دادیم که گفتند حدود سی تا چهل روز کاری طول می کشد و خودمان هم تامین ضامن می کنیم و حدود ده میلیون تومان مخارج دارد که بخشی از آن را ابتدا دریافت می کنیم و مابقی را پس از اخذ وام و طی چندین مرحله مبلغ سه میلیون و سیصد و شصت هزارتومان از ما دریافت کردند. مدتها گذشت و از وام خبری نشد و هربار که پیگیری می کردیم و اظهار میکردیم که وضعیت ما بحرانی است و چرا اینهمه طول کشید به بهانه های مختلف که قیر نیست و قیف نیست و رئیس بانک عوض شده و منتظر نتایج تحریم ها هستیم و … ما را معطل می کردند تا اینکه اوایل شهریور به ما گفتند که تاریخ وامتان را زده اند ۲۵/۸/۹۴ یعنی آبانماه!

ما که طاقتمان طاق شده بود باور نکردیم و از ایشان درخواست ارائه ی مدارک کردیم که باز بهانه جویی کردند و کار به کمی پرخاشگری رسید و البته از آنجا که می دانستیم هرگونه برخورد فیزیکی شری است که نهایتا گردن خودمان را می گیرد از اینکار اجتناب کردیم و گفتیم باید تا یکی دو روز آینده تکلیف مارا مشخص کنید و ایشان هم قول مساعد دادند ! تا اینکه با ما تماس گرفتند و گفتند به دلیل مشکل دادگاهی ای که برایشان پیش آمده توانایی گرفتن وام از بانک ها را ندارند و گفتند شماره حساب بدهید پولتان را پس بدهیم و سه میلیون را برگرداندند و بابت مابقی آن دیگر به تماس هایمان پاسخ ندادند!

بعد از مدتی متوجه شدیم که این شخص دوباره به آگهی هایش در روزنامه ادامه می دهد! با پیگیری هایی که کردیم و سوابقی که از نحوه کارشان در این مدت به دست آوردیم متوجه شدیم که اصولا کار ایشان همین است یعنی به وعده ی وام از مردم مبالغی می گیرد و با جمع آوری این مبالغ و معطل کردن مردم به بهانه های واهی سرمایه ای جمع آوری می کند و به معاملات ماشین و اتومبیل و غیره می پردازد و نهایتا خیلی که طرف سر و صدا کرد پولش ( آنهم نه همه را ) بر می گرداند و البته بعضی ها هم هستند که قیدش را می زنند ! ما که در این مدت به شدت وقت و زمانمان را از دست داده بودیم و اعصابمان فرسوده شده بود و طلبکارانمان هم به ما فشار می آوردند از سر ناچاری گفتیم به یکی دیگر از این آگهی ها مراجعه کنیم شاید همه شان کلاهبردار نباشند و به دو شرکت دیگر مراجعه کردیم که یکی شان می گفت باید ابتدا ۵۰۰ هزارتومان پرداخت کنید و ثبت نام نمایید و سپس سه ضامن بیاورید که به طور اتفاقی با کسانی برخوردیم که قبلا صابون این شرکت به تنشان خورده بود و فهمیدیم که اینها هم کلاهبردارند و هر ضامنی ببرید به بهانه های مختلف رد می کنند و پولتان هم سوخت می شود چون در ابتدای قرارداد با شما طی می کنند که اگر طی مدت یک هفته ضامن مورد نظر را معرفی نکردید پولتان مسترد نمی شود!

بازهم از سر بیچارگی و استیصال به یکی دیگر مراجعه کردیم که آن ها هم گفتند که ابتدا باید ۱۷۰ هزارتومان بپردازید و ماهم پرداختیم بعد گفتند ۵۰ هزارتومان بابت مشاوره فلان بپردازید ماهم ناچارا پرداختیم و بعد گفتند باید حساب بانکی ای داشته باشید که گردش بالای ۲۱۰ میلیون داشته باشد! تشریف بیاورید و یک میلیون و ۲۵۰ هزارتومان بپردازید و تا ما برایتان حساب باز کنیم و با آن گردش کاری کنیم تا شما بتوانید وامتان را بگیرید که گفتیم خیلی ممنون خداحافظ شما!

بدین ترتیب متوجه شدیم که کلا این شرکت ها کارشان لگد به افتاده زدن است و منتظر زخم خورده ای هستند تا به زخمش بچسبند و جیفه ای هم خودشان ببرند! به کلانتری مراجعه کردیم گفتند به ما مربوط نیست و باید بروید دادسرا به دادسرا مراجعه کردیم و گفتند زیر پنج میلیون کلاهبرداری به حساب نمی آید ضمن اینکه باید چندین نفر مراجعه کنند تا برای ما مسلم بشود که کلاهبرداری صورت گرفته وما هم می دانستیم که کسان بسیاری که همچون ما زخمشان عمیقتر شده به خاطر گیر و گرفتاری ها و مکافات هایش هیچگاه مراجعه نمی کنند و قید همه چیز را می زنند …

به هر حال من و دوستم به این نتیجه رسیدیم که ظاهرا چاره ای جز فروش کلیه و کبد و غیره مان نداریم اگر بخرند اما تنها چیزی که این میان باقی مانده امیدی ست که به رسانه ها یی همچون شما دارم که شاید با بررسی این مساله بتوانید راهکاری بیندیشید یا لااقل با معرفی این معظل و سرنوشت امسال من به سایر مردم به ایشان هشدار دهید که در دام ناجوانمردانه چنین مردارخوارانی نیفتند.

در ادامه مشخصات خود و شرکت هایی که به آنها مراجعه کرده ام را صرفا برای مسئولین محترم سایت قرار می دهم تا درصورتی که امکان دارید پیگیری بفرمایید:

(آگهی ها در روزنامه همشهری درج شده اند)

شرکت اول:
مشاوره انواع وام بانکی با چندین سال سابقه درخشان …
خیابان جمهوری- ساختمان آلومینیوم- طبقه ۱۰ واحد … ( آقای …)

شرکت دوم:
مشاوره وام بانکی خودرو کالا اشتغال سال ها سابقه درخشان
شریعتی – میرداماد – بعد از میدان محسنی – ساختمان …

شرکت سوم:
مشاوره انواع وام بانکی زیر نظر کارشناسان بانکی بانک های دولتی و خصوصی
آفریقای شمالی- خیابان نلسون ماندلا- کوچه طاهری …

ماخذ: الف

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    3 × 1 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!