0

ارتقاء دانش از مهمترین پارامترهای مقابله با تهدیدات فضای مجازی است

دسته بندی ها : فضای مجازی 9 شهریور 1396 مدیر سایبرلا 386 بازدید

کارشناس  پلیس فتا استان البرز با حضور در جمع ورزشکاران البرزی در کارگاه آموزشی با محوریت پیشگیری از آسیب‌های فضای مجازی در اسلام آباد کرج در سالن اجتماعات کلینیک کنترل خشم (فرهنگسرای غدیر) در خصوص تهدیدات و آسیب‌های فضای مجازی و مسائل پیرامون آن  پرداخت و  ارتقاء دانش‌ را از مهمترین پارامترهای مقابله با تهدیدات فضای مجازی دانست.

به گزارش پلیس فتا، کارشناس پلیس فتا در این جمع به تشریح یکی از آسیب‌های فضای مجازی که گسترش ارتباطات نامتعارف میان جوانان می‌باشد پرداخت و بیان کرد: تعداد زیادی سایت با انعکاس منفی فرهنگ ایرانی و محدودیت ارتباط دختر و پسر فعالیت می‌کنند که قصد و هدف آنها از بین بردن ارزش‌های معنوی و انسانی دو طرف بوده و به این نقطه رسیده‌اند که در صورت از بین بردن این قضیه می‌توانند جوانان ایرانی را در بند خود کرده و آنها را به افرادی بی‌هویت تبدیل کنند.

وی گفت: با کمال تأسف در بسیاری از موارد به علت ناآگاهی افراد از این امکانات‌، تصاویر خصوصی افراد در اندک زمانی به صورت گسترده پخش می‌شود و آبروی خانوادگی افراد را دچار چالش جدی می‌کند و چه اختلاف‌ها، دعواها، طلاق‌ها و حتی خودکشی‌هایی که پیامد این قسمت از این برنامه‌هاست.

کارشناس پلیس فتا البرز افزود: روابطی که بر اساس اطلاعات غیرواقعی افراد نسبت به یکدیگر به وجود آمده است و با‌عث گسترش عادی‌سازی روابط دختر و پسر و حتی روابط افراد متأهل شده و در نتیجه باعث سست شدن ارزش‌های دینی و حتی از هم پاشیدن نظام خانوادها می شود.

وی ادامه داد: آسیب دیگری که کاربران این نوع شبکه‌ها را تهدید می‌کند، امکان فریب کاربران این شبکه‌ها به سبب مجهول بودن مخاطبان است و در حقیقت دنیایی به دور از واقعیت‌ها است که امکان سوء استفاده و کلاهبرداری در آن بسیار می باشد. امروز می توانید در صحنه مقابله با جنگ نرم دشمن بازوی قدرتمند نظام باشید و با آگاهی و مطالعه در خصوص تهدیدات و آسیب‌های این فضا نقشی بی‌بدیل داشته باشید، و در انتخاب دوست و همیار خود نهایت دقت را داشته و از اعتماد در فضای مجازی با افراد گمنام پرهیز نمایند.

این کارشناس در ادامه به بدافزار تلفن همراه اشاره کرد و گفت پنج راه برای مقابله با بدافزار تلفن همراه وجود دارد راه اول تلفن خود را قفل کنید. گذاشتن یک رمز عبور ساده برروی تلفن نخستین قدم و تنها قدم برای محافظت از تلفن در زمانی است که مفقود می‌شود.

این کارشناس فضای مجازی تاکید کرد: حتما از فروشگاه‌های معتبر نرم‌افزار بخرید، به‌ عنوان مثال صاحبان تلفن همراه با سیستم عامل (او اس آی) باید از فروشگاه‌های معتبر مانند (آپ استور) به خرید نرم‌افزار بپردازند.

وی با بیان اینکه دانلود هر نرم‌افزار را به دقت بررسی کنیم، افزود: هر دانلود به منزله یک تهدید بالقوه برای امنیت تلفن است و پیش از شروع دانلود باید به دقت منبع دانلود بررسی شود.

این کارشناس پلیس فتا ادامه داد: مراقب پیامک‌ها و ای‌میل‌های عجیب باشیم، هم‌زمان با شبیه شدن تلفن‌های هوشمند به رایانه‌های شخصی و چک کردن ای‌میل‌ها با گوشی نباید هر ای‌میلی را باز کرد. هکرها همچنین می‌توانند با ارسال یک پیامک گوشی را هک کنند. بنابراین باید از باز کردن پیامک‌ها و ای‌میل‌های عجیب خودداری کنیم.

به گفته وی از نرم‌افزار امنیتی تلفن همراه استفاده کنیم و استفاده از آنتی ویروس های مخصوص موبایل برای در امان ماندن از آسیب‌ها و تهدیدها را جدی بگیرید.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    هفت + نه =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!