0

هنوز قرارداد سوآپ گازی با روسیه نهایی نشده است

دسته بندی ها : قرارداد گازی 19 اردیبهشت 1395 مدیر سایبرلا 384 بازدید

معاون وزیر نفت با بیان اینکه هنوز قرارداد سوآپ نفت با روسیه نهایی نشده است، گفت: ترکمنستان و روسیه علاقه‌مند هستند در این خصوص با ایران همکاری داشته باشند اما هنوز هیچ قراردادی در این خصوص نهایی نشده است.

فرصت امروز: حمیدرضا عراقی در نشست خبری خود در بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز و پتروشیمی گفت: پروژه‌های صادرات گاز به وسیله خطوط لوله به نفع ایران است و ال ان جی بازار خوبی ندارد، وی تاکید کرد: با توجه به هزینه سرمایه‌گذاری بالا در این نوع پروژه‌ها پیش از هر چیز باید در مورد توجیه اقتصادی آنها تحقیق شود.

معاون وزیر نفت با بیان اینکه درباره سوآپ گاز با روسیه تاکنون قراردادی نهایی نشده است، درباره خط لوله صلح گفت: ایران منتظر کشور پاکستان نخواهد ماند اما زمانی که کشور پاکستان آمادگی خود را برای دریافت گاز ایران اعلام کند، بلافاصله ایران پنج، شش ماهه گاز را به این کشور تحویل خواهد داد.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران درباره تفاهم‌نامه همکاری با شرکت سایپم نیز گفت: خط لوله نهم و یازدهم سراسری باید طی چند سال آینده ساخته شود و در این خصوص با شرکت‌های بزرگی وارد مذاکره شده‌ایم.

وی درباره آخرین وضعیت تعیین جریمه‌گازی ایران در قبال صادرات گاز طبیعی به ترکیه اعلام کرد: قرارداد صادرات گاز طبیعی ایران به ترکیه یک قرارداد بلندمدت بوده و فرصت درخواست داوری و تغییر قیمت‌ها وجود دارد. تاکنون دو درخواست به داوری بین‌المللی مطرح شده است.

معاون وزیر نفت گفت: ادعای گران بودن قیمت گاز صادراتی ایران به ترکیه داوری دوم است. براساس حکم آی‌سی‌سی قرار شد ایران نرخ گاز صادراتی‌اش را به ترکیه از سال 2011 تا کنون 13تا16درصد کاهش داده باشد اما مذاکرات کارشناسی، دو شرکت به نتیجه منتج نشد اما بر این اساس داوری بین‌المللی، نرخ دقیق جریمه گازی ایران را که بین ۱۳ تا ۱۶ سنت خواهد بود.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    بیست − 17 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!