0

شرکت روسی قرارداد ساخت نیروگاه در بندرعباس امضا کرد

دسته بندی ها : قرارداد صنعت نیرو 13 مرداد 1395 مدیر سایبرلا 499 بازدید

روزنامه روسی کومرسانت نوشت، شرکت تکنوپروم اکسپرت روسیه قراردادی برای احداث یک نیروگاه برق حرارتی با رفیت ۱.۴ گیگاوات در بندرعباس ایران امضا کرده است.

تسنیم: خبرگزاری رویترز به نقل از روزنامه روسی کومرسانت نوشت، شرکت تکنوپروم اکسپرت، بخشی از شرکت صنعتی روس تک اولین شرکت روسی است که توانسته پس از لغو تحریم های غرب، قرارداد مهم و قطعی ای را با ایران منعقد نماید.

بر اساس این گزارش، این شرکت قرار است در طی حدود 5 سال یک نیروگاه برق حرارتی با ظرفیت 1.4 گیگاوات (1.4 میلیارد وات) در شهر بندرعباس ایران احداث نماید.

هزینه این پروژه یک میلیارد یورو (1.12 میلیارد دلار) برآورد شده که تامین مالی آن از طریق یک وام صادراتی روسیه صورت خواهد گرفت

کومرسانت به نقل از تحلیلگران می نویسد، تکنو پروم اکسپرت سخت می تواند از این پروژه درآمد کسب کند و این پروژه عمدتا دارای جنبه سیاسی است.

قرارداد منعقده با تهران، شامل احداث 4 بلوک انرژی، هر کدام با ظرفیت 350 گیگاوات برق و یک مجتمع آب شیرین کن با ظرفیت روزانه 200 هزار متر مکعب است.

قرار است روسیه با پرداخت یک وام یک میلیارد یورویی 85 درصد از تامین مالی این پروژه را بر عهده بگیرد و 15 درصد بقیه توسط ایران تامین شود.

به رغم تقویت روابط سیاسی تهران و مسکو، همکاری های اقتصادی بین دو کشور با موانعی در زمینه های مختلف از جمله تامین مالی پروژه ها مواجه است.

ایران اصرار دارد که روسیه برای تامین مالی پروژه های مشترکی که پیمانکاران روس در آن حضور دارند، وام اعطا نماید.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    5 × 5 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!