0

مجلس نمایندگان آمریکا طرح ممنوعیت خرید آب سنگین ایران را تأیید کرد

دسته بندی ها : قرارداد صنعت نیرو 6 خرداد 1395 مدیر سایبرلا 438 بازدید

مجلس نمایندگان آمریکا طرح ممنوعیت خرید آب سنگین ایران را تأیید کرد تا واشنگتن در آینده نتواند از ایران آب سنگین خریداری کند.

فارس: مجلس نمایندگان آمریکا روز چهارشنبه (دیروز) در خصوص ممنوعیت خرید آب سنگین ایران توسط آمریکا در آینده، رأی‌گیری کرد. خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش کرد، طرح مذکور با 251 رأی موافق در مقابل 168 رأی مخالف در مجلس نمایندگان آمریکا مورد تأیید قرار گرفت.

ماه گذشته، دولت «باراک اوباما» رئیس‌جمهوری آمریکا توافق 8.6 میلیون دلاری برای خرید 32 تن آب سنگین از ایران را تکمیل کرد. این متمم بر این توافق تأثیر نمی‌گذارد اما از خریدهای بیشتر آمریکا از آب سنگین ایران در سال آینده میلادی جلوگیری می‌کند.

با اینحال، کاخ سفید اعلام کرده بود که در صورت تصویب نهایی این طرح، آن را وتو خواهد کرد.

این رأی‌گیری در حالی صورت گرفت که اواخر اردیبهشت ماه، نمایندگان دموکرات مجلس سنا بامداد به دلیل اختلاف با قانونگذاران حزب رقیب بر سر یکی از متمم‌های الحاقی به لایحه بودجه آب و انرژی این کشور، از توافق بر سر «ختم بررسی» این لایحه و رأی‌گیری درباره آن در صحن سنا جلوگیری کردند.

این سومین باری بود که دستور ختم بررسی لایحه بودجه آب و انرژی آمریکا به دلیل اختلاف بر سر متمم الحاقی سناتور «تام کاتن» مورد تأیید قرار نمی‌گرفت.

طرح کاتن بعد از آن پیشنهاد شد که مقام‌های کاخ سفید اعلام کردند در راستای تضمین اجرای توافق هسته‌ای با ایران (برجام)، قصد خرید 32 تن آب سنگین از ایران دارند.

بر اساس توافق هسته‌ای ایران و 1+5، ایران متعهد شده است که ذخایر آب سنگین خود را طی سال‌های اولیه در سطح کمتر از 130 تن نگهداری کند و در سال‌های بعد نیز اجازه ندهد این ذخایر به بیش از 90 تن برسد.

 

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    12 − دوازده =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!