0

جزئیاتی از قراردادهای معلق خرید کشتی ایران

دسته بندی ها : فضای مجازی 13 اردیبهشت 1395 مدیر سایبرلا 599 بازدید

در دوره تحریم‌ها سه قرارداد خرید کشتی ایران به حالت معلق درآمد. به گفته مدیر عامل سابق کشتیرانی، ایران برای این خرید، حدود 200 میلیون دلار پیش‌پرداخت کرده است. حالا مدیر عامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران از تلاش برای احیای این قراردادها خبر می‌دهد.

بولتن به نقل از اقتصادنیوز : در دوران تحریم‌ها سه قرارداد ایران در زمینه خرید کشتی معلق شد. این قراردادها مربوط به ساخت بیش از 20 کشتی است که ایران حدود 200 میلیون دلار پیش‌پرداخت بابت آنها پرداخت کرده بود.

حال مدیر عامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران احیای این قراردادهای معلق‌شده خرید کشتی را به عنوان یکی از اولویت‌ها در راستای توسعه و نوسازی ناوگان این شرکت در دستور کار قرار داده و گفته است: «به دنبال زنده کردن قراردادهای معلق شده هستیم که پیش‌پرداخت آنها اجرا شده است.» آن طور که تسنیم گزارش داده، محمد سعیدی، مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران اظهار کرده است: «کشتیرانی هم رویکرد ساخت داخل و هم زنده کردن سفارشات خارجی را دنبال می‌کند. در دوران تحریم قراردادهای ساختی را با شیپ‌یاردهای خارجی داشتیم که به دلیل تحریم این قراردادها معلق مانده است. پیش پرداخت‌های این قراردادها انجام شده و باید آنها را زنده کنیم. الان اولویت اصلی ما احیای قراردادهای معلق شده در دوران تحریم است.»

در همین رابطه، محمدحسین داجمر، مدیرعامل سابق شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران درباره قراردادهایی که در دوره مسؤولیت او معلق شده‌اند، گفت: سه قرارداد در زمینه کشتی‌های تانکر حمل مواد پتروشیمی و کشتی‌های فله‌بر خاصی که بتواند چندمنظوره باشد داشتیم که تقریبا وقتی قرارداد آنها بسته شد و ساخت این کشتی‌ها تازه آغاز شده بود، تحریم‌های سازمان ملل وضع شد. البته خرید کشتی جزو آن تحریم‌های سازمان ملل نبود، ولی دولت کره خودش یک مصوبه داخلی گذراند و تحویل کشتی‌ها را هم جزو تحریم برد. به این ترتیب قراردادهای ما هم که حدود 20 و چند کشتی بود، فریز شد.

او افزود: طبیعتا قرار بود وقتی تحریم‌ها برداشته شود، با توافق دو طرف این قراردادها از فریز خارج شوند. البته برای احیای این قراردادها مذاکراتی لازم است چون شرایط بازارها هم تفاوت پیدا کرده است.

داجمر که از سال 84 تا 94 به مدت 10 سال مدیرعامل شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران بوده، درباره مبلغی که ایران در این قراردادها پیش‌پرداخت کرده، گفت: پیش‌پرداخت این قراردادها را که حدود 200 میلیون دلار بود، برای سه قرارداد پرداخت کرده بودیم. این قراردادها قرارداد ساخت کشتی تحت سفارش ما بود.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    یک × 1 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!