0

ثبت نام خودرو با کد ملی دیگران شگردی برای کلاهبرداری از هموطنان

دسته بندی ها : فضای مجازی 8 مهر 1397 مدیر سایبرلا 385 بازدید

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا ناجا با اشاره به انتشار برخی از آگهی‌ها و تبلیغات در سایت‌ها و اپلیکیشن‌های پخش آگهی تحت عنوان فروش کد ملی جهت ثبت نام خودرو گفت: این روزها در فضای مجازی شاهد افزایش تبلیغات و آگهی‌هایی هستیم که بسیار جذاب بوده و با نگاه اول چیزی جز یک آگهی ساده به نظر نمی‌آید. اما با کمی دقت و بررسی می‌توان به این نکته رسید که امکان سوءاستفاده از طریق این آگهی وجود خواهد داشت.

به گزارش پلیس فتا، سرهنگ دوم علی نیک‌نفس با اشاره به آغاز ثبت نام محدود خودرو توسط برخی از شرکت‌های خودرو‌ساز داخلی گفت: با توجه به شرایط وضع شده، هر فرد که دارای گواهینامه می‌باشد با ارائه کد ملی، تنها در صورتی می‌تواند اقدام به تهیه خودرو نماید که هیچ خودرویی به نام وی ثبت نشده باشد. این موضوع موجب شده است که شاهد انتشار آگهی‌های ثبت نام خودرو با استفاده از کد ملی دیگران باشیم. لذا هموطنان عزیز و متقاضیان دریافت خودرو باید مراقب سوءاستفاده و کلاهبرداری‌های متصور از اینگونه آگهی‌ها و تبلیغات باشند.

این مقام مسئول افزود: ثبت تقاضای خرید خودرو با کد ملی دیگران می‌تواند موجب سوءاستفاده از هموطنان عزیز گردد و زمینه‌ وقوع جرائم و کلاهبرداری و همچنین اختلاف حساب‌های فراوانی را در آینده فراهم سازد. لذا موکداً به هموطنان عزیز توصیه می‌گردد از این کار خودداری نمایند.

سرهنگ نیک‌نفس ادامه داد: شرکت‌های عرضه کننده خودرو نیز باید تدابیری اتخاذ نمایند تا زمینه‌ سوءاستفاده و مشکلات بعدی برای هموطنان گرامی به حداقل برسد.

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا ناجا افزود: سایت‌ها و اپلیکیشن‌های انتشار آگهی نیز لازم است با اتخاذ تدابیری مناسب از انتشار چنین آگهی‌هایی که زمینه‌ اقدامات مجرمانه را فراهم می‌سازد جلوگیری نمایند.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    شانزده − پنج =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!