0

چارچوب قرارداد تازه رنو و سایپا امروز نهایی می شود

دسته بندی ها : فضای مجازی 10 اسفند 1394 مدیر سایبرلا 501 بازدید

معاون امور صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت از نهایی شدن چارچوب قرارداد سایپا و رنو در روز دوشنبه (فردا) و احتمال به نتیجه رسیدن مذاکرات تا سه ماه آینده خبر داد و گفت: با توجه به میزان تعرفه واردات اگر شرکت های چینی برای توسعه ساخت داخل برنامه ای نداشته باشند، سال آینده از بازار خودرو ایران حذف می شوند.

«محسن صالحی نیا» یکشنبه در حاشیه گشایش نخستین نمایشگاه توانمندی های صنعت خودرو ایران در جمع خبرنگاران افزود: قرار است شرکت سایپا یکی از سایت های «سایپا کاشان یا پارس خودرو» را برای همکاری مشترک در اختیار رنو قرار دهد. وی افزود: مذاکرات فیات با ایران خودرو هنوز نهایی نشده است؛ البته خودروسازان از شرکت های کیا، هیوندای و فولکس واگن برای همکاری با خودروسازان ایرانی آماده اند.

صالحی نیا در مورد ادامه همکاری ها با شرکت های چینی گفت: با توجه به میزان تعرفه واردات اگر شرکت های چینی برای توسعه ساخت داخل برنامه ای نداشته باشند، سال آینده از بازار خودرو ایران حذف می شوند. وزیر صنعت، معدن و تجارت در حاشیه همین مراسم درباره چرایی گرایش سبد کالایی صنعت خودرو به سوی چین، به خبرنگاران گفته بود در دوران تحریم بسیاری از کشورها مراودات خود را قطع کرده بودند اما چین با ما همراهی کرد و در ایران حضور داشت؛ بنابراین طبیعی است سازندگان ما برای تامین نیازهای خود به سوی چین حرکت کنند.

«محمدرضا نعمت زاده» افزوده بود: صرف چینی بودن کالاها به معنی نامرغوب بودن نیست و ما باید کالاها و فناوری های برتر آنها را خریداری کنیم؛ هرچند با باز شدن فضای مراودات تجاری فعالان اقتصادی به سوی افرادی می روند که کالاهای ارزان تر و باکیفیت تری ارائه کنند و شرایط بهتری داشته باشند.
به گزارش ایرنا، نخستین نمایشگاه توانمندی های صنعت خودروی ایران بعداز ظهر امروز(یکشنبه) با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران گشایش یافت.

در این نمایشگاه 212 شرکت داخلی در 35 هزار مترمربع فضای نمایشگاهی آخرین محصولات و خودروهای تولید داخل را به نمایش گذاشته اند. این نمایشگاه تا دوازدهم اسفندماه از ساعت 12 تا 20 در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برقرار است. دهم و یازدهم اسفندماه نیز سومین همایش بین المللی صنعت خودرو ایران با رویکرد رقابت پذیری و همکاری بین المللی برگزار می شود. گفته شده قرار است در حاشیه برگزاری این دو مراسم، قراردادهایی بین شرکت های ایرانی و شرکای خارجی امضا شود.

19 کشور نخست اقتصادی دنیا صنعت خودروسازی قدرتمندی دارند و سه تا هفت درصد تولید ناخالص داخلی (GDP) آنها به این صنعت اختصاص یافته است. پارسال 90 میلیون دستگاه خودرو در جهان تولید شده است؛ اکنون یک میلیارد و 200 میلیون خودرو در جهان وجود دارد (به ازای هر 6 نفر یک خودرو) و ارزش فروش سالیانه خودرو در دنیا دو میلیارد و 670 میلیون دلار برآورد شده است. گفته می شود صنعت خودرو در ایران به خطور مستقیم 400 هزار شغل و به طور غیرمستقیم 200 هزار شغل ایجاد کرده و 2.7 درصد تولید ناخالص داخلی کشور را به خود اختصاص داده است.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    2 × چهار =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!