0

شناسایی انتشاردهنده عکس‌های خصوصی در فضای مجازی

دسته بندی ها : انتشار تصاویر خصوصی 11 اردیبهشت 1396 مدیر سایبرلا 383 بازدید

رئیس پلیس فتا استان خوزستان از رسیدگی به پرونده‌ای خبرداد که در آن فردی از طریق صفحه‌ای در یکی از شبکه‌های اجتماعی اقدام به انتشار عکس‌ و فیلم خصوصی قربانیان نموده بود.

پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا: سرهنگ حسنوند با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین مشکلات فضای مجازی انتشار اطلاعات خصوصی افراد می‌باشد، گفت:‌ گسترش شبکه‌های اجتماعی از یک سو و رغبت مردم برای به نمایش گذاشتن چهره خود از سوی دیگر باعث شده افرادی با سوء استفاده از این موقعیت به انگیزه های شوم خود جامه عمل بپوشانند .

وی افزود: طی رصد فضای مجازی توسط کارشناسان این پلیس صفحه‌ای در شبکه‌های اجتماعی ‌رویت گردید که در آن فردی اقدام  به انتشار تصاویر و فیلم خصوصی قربانیان نموده بود.

این مقام انتظامی در ادامه گفت: پس از بررسی‌های انجام شده توسط کارشناسان این پلیس متهم شناسایی‌ و طبق دستور مقام محترم قضایی دستگیر شد.

وی افزود: در طی عملیات انجام شده در خصوص این پرونده و در بازجویی‌های فنی صورت گرفته توسط  افسران این پلیس متهم به بزه انتسابی معترف گردید ودر اعترافات خود بیان داشت، چون فعالیت کاری اینجانب در  برگزاری مراسم ‌و جشن‌ها می‌باشد اقدام به انتشار تصاویر خصوصی و کلیپ شخصی مشتریان خود جهت تبلیغ کار خود می‌نمودم.

رئیس پلیس فتا استان خوزستان ضمن اشاره به دلالت متهم به دادسرا جهت صدور حکم قضایی برای متهم، بیان کرد: انتشار تصاویر و اطلاعات شخصی افراد در فضای مجازی  باعث ایجاد ناامنی روانی و اجتماعی شده و می‌تواند پیامدهای جبران ناپذیری را به همراه داشته باشد، لذا در قانون مجازات‌هایی برای این‌گونه افعال در نظر گرفته شده و با عامل آن طبق قانون برخورد خواهد شد.

سرهنگ حسنوند در پایان به شهروندان توصیه کرد: حتما برای انجام فیلم برداری و عکاسی از مراسمات به آتلیه‌های دارای مجوز مراجعه نمایند و از به کارگیری افراد  فاقد مجوز خودداری نمایند.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    شانزده − دوازده =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!