0

بازى دوسر باخت در پى آشنایى دختر و پسر جوان در شبکه هاى اجتماعى

رییس پلیس فتا استان خراسان رضوى از شناسایى و دستگیرى عامل مزاحمت‌هاى دختر جوان در فضاى سایبرى خبر داد.

به گزارش سایبرلا به نقل از پلیس فتا، سرهنگ جواد جهانشیری در تشریح اخبار گفت: با توجه به ارجاع شکوائیه‌ای از سوی مقام محترم قضایی مبنی بر انتشار فیلم خصوصی دختر جوان در سایتی با محتوی غیر اخلاقی در فضای سایبری، رسیدگی به موضوع به قید فوریت در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: در این شکوائیه که از سوی دختر جوان مطرح شده بود، شاکی خواستار روشن شدن هویت فردی بود که با دسترسی به فیلم خصوصی وی و انتشار آن در فضای سایبری موجب هتک حیثیتش شده بود.

سرهنگ جهانشیری ادامه داد: با توجه به اظهارات شاکیه رسیدگی به موضوع به قید فوریت در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت و در پی تلاش‌های فنی و تخصصی صورت گرفته متهم شناسایی شده دستگیر و تجهیزات رایانه‌ای وی جهت بازبینی  به آزمایشگاه ادله دیجیتال منتقل شد.

رییس پلیس فتا استان خراسان رضوى گفت: متهم 29 ساله که متولد یکی از کشورهای اروپایی و دوتابعیتی بود با دیدن شواهد به جرم خود اعتراف کرد و گفت، تا سن 27 سالگی به همراه والدینم در یکی از کشورهای اروپایی زندگی کرده‌ام و به دلیل اینکه پدر و مادرم بیش از حد مشغله کاری داشتند به نوعی تنها بزرگ شدم و فردی گوشه‌گیر و منزوی بار آمدم و حتی قادر نبودم برای خود دوستی برگزینم وقتی پس از 27 سال به موطن آبا و اجدادی‌ام بازگشتم، بسیار زیاد از شهر مشهد لذت بردم و تصمیم گرفتم برای همیشه در این شهر اقامت گزینم و حدود یک سال قبل با دختری که عکس پروفایل زیبایی در شبکه اجتماعی موبایل پایه‌ای قرار داده بود آشنا شدم و در پی این آشنایی و ارتباط فیزیکی که برای رسیدن به مرحله شناخت و ازدواج با هم  برقرار کردیم، متوجه شدم وی مانند من فکر نمی‌کند و فرد دیگری را دوست دارد و با فهمیدن موضوع برای گرفتن انتقام از وی تصاویر و فیلم‌هایی که به صورت پنهانی از وی تهیه کرده بودم را در سایت غیر اخلاقی بارگزاری نمودم اما اکنون که متوجه رفتار ناپسند و زشت خود شده‌ام و بسیار از این کار خود پشیمانم.

سرهنگ جهانشیری ادامه‌داد: با توجه به بازبینی رایانه، گوشى هوشمند متهم تصاویر و ز زیادی از داخل آنها استخراج شد.

این مقام انتظامی تصریح‌کرد: متهم به همراه پرونده خود جهت کسب تکلیف نهایی به دادگاه اعزام شد و نتیجه به صدور قرار برای متهم گردید.

سرهنگ جهانشیری با توجه به حضور شبکه‌های اجتماعی موبایل پایه و سهولت برقراری ارتباط و هویت پنهان افراد از یک طرف و سوی دیگر عدم استفاده صحیح از امکانات فضای سایبری متاسفانه شاهد بروز برخی ناهنجاری‌ها در حوزه اخلاق شده‌ایم که با فرهنگ‌سازی و دقت و توجه ویژه خانواده‌ها به خصوص بانوان محترم که دراین حوزه آسیب پذیرتر هستند، شاهد کاهش این گونه وقایع در اینترنت و فضای سایبری باشیم.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    پنج × 4 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!