0

تصاویر خصوصی و خانوادگی خود را در فضای مجازی منتشر نکنید

دسته بندی ها : انتشار تصاویر خصوصی 9 دی 1396 مدیر سایبرلا 409 بازدید

رئیس پلیس فتا استان آذربایجان شرقی در خصوص انتشار تصاویر شخصی در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی هشدار داد و گفت: قطعا با انتشار تصاویر شخصی خود زمینه سوء استفاده برای مجرمان را فراهم می آوریم.

به گزارش پلیس فتا، سرهنگ محسن محمودی اظهار کرد: امروزه با گسترش فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی از یک‌سو و میل به نمایش بهتر چهره خود از سوی دیگر باعث شده است افراد سعی کنند عکس‌ها و تصاویر خصوصی و خانوادگی خود را در این فضا منتشر نمایند که بعضی از کاربران با سوء استفاده از این تصاویر مشکلاتی را برای آنها فراهم می کنند.

وی افزود: در هر صورت در فضای مجازی کاملا باید با احتیاط عمل کرد چرا که سوءاستفاده کنندگان این فضا با نفوذ در زندگی خصوصی افراد، حریم و خود خانواده‌ها را به راحتی زیر پا می‌گذارند، کما اینکه اخیراً در پرونده‌ای در همین خصوص شاهد بودیم فردی که با برداشتن تصاویر  همکلاسی خود از طریق یکی از شبکه‌های اجتماعی اقدام به سوء‌استفاده از آنها می‌کرد.

سرهنگ محمودی گفت: متهم زن که با ایجاد پروفایلی با نام دوستش اقدام به رابطه دوستی با پسران می‌کرد و این عمل او باعث آبروریزی و هتک حیثیت و نگرانی اعضای خانواده شاکی شده بود.

وی در ادامه تصریح کرد: متهم در اظهارات خود بیان کرد که قبل از اینکه چنین اقدامی انجام دهد چند بار به دوستش گوش زد کرده که تصاویر خود را در پروفایلش منتشر نکند که به این قضیه بی‌اهمیت بود و او نیز به خاطر اینکه با پسران در فضای مجازی بتواند رابطه برقرار کند از این تصاویر سوء استفاده می‌کرد.

این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه متهم بعد از دستگیری از کرده خود نادم و پشیمان گشته، گفت: قطعا” این اظهار ندامت و پیشیمانی نمی‌تواند آبروی رفته را باز گرداند.

سرهنگ محمودی در این خصوص به والدین توصیه کرد: هرگز نگذارید فرزندانتان اطلاعات خصوصی خود و عکس‌های خانوادگی را در شبکه‌های اجتماعی بارگذاری و منتشر نمایند چرا که بیشتر کاربران فضای مجازی با هویت جعلی در این فضا حاضر و گاهاً از گمنامی این فضا سوء استفاده نموده و دست به رفتارهای ناپسند می‌زنند.

وی ادامه داد: لذا ضرورت دارد ابتدا افراد اگر اطلاعات کافی و درستی از این فضا ندارند، وارد این حوزه نشوند چرا که برخی از آسیب‌های فضای مجازی غیر قابل جبران بوده و برای همیشه برای فرد باقی خواهد ماند و همچنین به افرادی که در این فضا اقدام به مزاحمت برای مردم می‌کنند هشدار می‌دهیم که طبق قانون جرائم رایانه‌ای با آنها برخورد خواهد شد.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    پنج × پنج =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!