0

تهدید و انتشار عکس‌های خصوصی افراد در فضاى مجازى جرم است

رئیس پلیس فتا استان خراسان رضوی از شناسایی عامل تهدید و اخاذی از شهروند مشهدی خبر داد.

به گزارش سایبرلا به نقل از پلیس فتا: سرهنگ جهانشیری در خبر تازه‌ای اظهار کرد: مرد میانسالی به پلیس فتا استان مراجعه و درخواست رسیدگی به شکایت خود را داشت .شاکی در اظهارات اولیه خود به کارشناسان پلیس فتا استان گفت، مدت دوسال است که خواهرزاده‌ام به واسطه عکسی که از من دارد مبالغی را به عنوان حق‌السکوت دریافت می‌کند و هم اکنون دیگر حاضر به پرداخت چنین وجهی به وی نیستم و او نیز با تهدید به انتشار این عکس در شبکه اجتماعی و خصوصا خانواده و دامادم قصد ریختن آبروی مرا دارد .

وی افزود: با توجه به اینکه کارشناسان پلیس فتا تصویر ارسالی برای شاکی را در گوشی وی نیز بررسی نمودند اقدامات خود را برای شناسایی مکان متهم موصوف آغاز نمودند و در این رابطه خانواده متهم نیز اطلاع دقیقی از محل زندگی وی نداشتند که کارشناسان پلیس فتا استان با بررسی‌های فنی و اقدامات به عمل آمده پلیسی توانستند محل اختفای متهم را شناسایی و وی را دستگیر نمایند.

رئیس پلیس فتا استان خراسان رضوی ادامه داد: متهم که پسر 22 ساله بود با ندامت در اعتراف به جزم خود گفت، با توجه به اینکه وضع مالی دایی‌ام خوب بود در فرصتی مناسب که با وی در منزل یکی از دوستانش دعوت بودیم به صورت پنهانی از وی عکسی گرفتم بتوانم بعداً از وی با تهدید به انتشار آن اخاذی نمایم.

سرهنگ جهانشیری در این رابطه با بیان اینکه متهم پس از اعتراف به همراه پرونده تشکیل شده جهت تعیین تکلیف نهایی به دادسرا اعزام شد، افزود: با استناد به قانون جرایم رایانه‌ای که هرگونه تهدید و انتشار عکس‌های خصوصی افراد را جرم دانسته و برای مجرم علاوه برجریمه نقدی‌، مجازات حبس را در نظر گرفته است لذا ‌کاربران در انتشار محتوی غیر مجاز و بدون کسب اجازه از صاحب آن دقت لازم را مبذول داشته باشند.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دوازده + 1 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!