0

شرکت تلفیق هنر آیا مجوز فعالیت شبکه ای را دارد یا خیر

شرکت هرمی - بازاریابی شبکه ای - ایران

برخی منتقدین معتقدند شرکت تلفیق هنر باید مجوز فعالیت شبکه ای را از دبیرخانه کمیته نظارت بر عملکرد شرکت های بازاریابی شبکه ای و کسب و کارهای مجازی به آدرس easnaf.ir بگیرد نه از اداره ثبت شرکت ها.

سایت خبری ایران هشدار در 13 خرداد 97 خبری منتشر کرد مبنی بر اینکه شرکت بازاریابی شبکه ای غیرمجاز تلفیق و مینای خاتم هوشمند (تلفیق هنر) که مغایر با آیین نامه موضوع ماده 87 قانون نظام صنفی و بدون کسب پروانه مبادرت به عضوگیری و پرداخت پورسانت چندسطحی می نمود توسط پلیس نظارت بر اماکن عمومی ناجا پلمپ گردید.

پلمپ شرکت مذکور در حالی است که در گزارش دیگری در آبان 1395 پیش از این اعلام شده بود که با گسترش اعطاء مجوز به شرکت های بازاریابی شبکه ای و حرکت به سمت نهادینه شدن این صنعت در داخل کشور، شاهد این هستیم که شرکت های هرمی نیز به ترفندهایی خود را شبیه به این شرکت ها درآورده و فعالیت شان را با عنوان بازاریابی شبکه ای قانونی جلوه می دهند.

متأسفانه علی رغم اطلاع رسانی های مکرر که به منظور هوشیاری بازاریابان قبل از عضویت در شرکت ها با نام بازاریابی شبکه ای صورت گرفته، می بینیم که عده ای بدون تحقیق در مورد قانونی بودن مجوز شرکت ها اقدام به عضویت و فعالیت در آن ها می نمایند.

در ادامه این گزارش که در سال 95 منتشر شد یکی از شرکت هایی که با نام شرکت بازاریابی شبکه ای عضوگیری و فروش محصول را آغاز نموده است، شرکت تلفیق هنر است. این شرکت ادعا کرده است که از شرکت های بازاریابی شبکه ای بوده و شماره مجوزی را نیز برای اثبات ادعای خود ارائه کرده است.

وقتی به سایت http://www.networkmarketing.mimt.gov.ir مراجعه می کنیم، اسمی از این شرکت به عنوان شرکت دارای مجوز مشاهده نمی شود و در اطلاعیه های مختلف سایت نیز به بازاریابان هشدار داده شده است از عضویت در شرکت هایی که پروانه کسب دریافت نکرده اند، خودداری کنند.

از سوی دیگر وقتی نگاهی به طرح درآمدی ارائه شه توسط شرکت می اندازیم، تشویق به عضوگیری پشت پرده فروش محصول و فعالیتی شبیه به شرکت های هرمی را در آن مشاهده می کنیم.

پس از این و در 14 خرداد 98 خبرگزاری فارس در گزارشی دیگر به موضوع مورد اشاره پرداخت و در خبری با تیتر “شرکت «تلفیق هنر» قانونی به ثبت رسیده است” نوشت:

شرکت تلفیق مینا و خاتم هوشمند(تلفیق هنر) مبتنی با رعایت قوانین و با هدف حمایت از تولیدکنندگان صنایع دستی و گسترش تولید و صادرات این کالای ملی به ثبت رسیده است.

در ادامه گزارش خبرگزاری فارس آمده است، پس از انتشار خبر «دستگیری 2 نفر از سرشاخه‌های شرکت تلفیق هنر در اراک» به تاریخ 12 خرداد98 در این خبرگزاری که در پی گفت‌گو با رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان مرکزی منشر شده بود، شرکت تلفیق هنر، جوابیه‌ای به شرح زیر ارسال داشت:

شرکت تلفیق مینا و خاتم هوشمند مبتنی با رعایت قوانین و با هدف حمایت از تولیدکنندگان صنایع دستی و گسترش تولید و صادرات این کالای ملی از اواسط سال 95 با موضوع بازاریابی شبکه ای ( طبق مصوبه آیین نامه موضوع ماده 87 قانون نظام صنفی ) با شماره ۴٩٨۶٣۴ به ثبت رسیده است و فعالیت خود را از ابتدای سال 96 آغاز نموده است

آیین نامه موضوع ماده 87 قانون نظام صنفی ، شرکت های بازاریابی شبکه ای در این زمینه را اینگونه توصیف می نماید؛”شرکتی که از طریق وب سایت خود افرادی را به عنوان بازاریاب به دور از مکان ثابت کسب برای فروش مستقیم محصولات خود به مصرف کننده سازماندهی میکند ، به نحوی که هر بازاریاب می تواند با معرفی بازاریاب دیگری به عنوان زیر مجموعه خود با ایجاد گروه فروش چند سطحی موجب گسترش و افزایش فروش گردد “

کلیه شرکت های فعال در حوزه بازاریابی شبکه ای ملزم به فعالیت تحت نظارت دبیرخانه کمیته نظارت بر عملکرد شرکت های بازاریابی شبکه ای و کسب و کارهای مجازی به آدرس easnaf.ir هستند.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    بیست − 9 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!