0

️بیانیه انجمن فین تک در خصوص تعلیق مجوز فعالیت ازکی

فینتک FinTech - فناوری های مالی - سایبرلا

انجمن فین تک تعلیق مجوز ازکی وام را ضربه‌ای سخت بر پیکره‌ای دانست که بی وقفه تلاش می‌کند تا نوآوری و رونق را به اقتصاد دیجیتال کشور تزریق کند‌.

به‌دنبال تعلیق مجوز و توقف فعالیت شرکت استارتاپی «ازکی» به دستور بیمه مرکزی، انجمن فین‌تک ایران بیانیه‌ی منتشر و مخالفت خود را با این اقدام اعلام کرده است.

در ابتدای متن این بیانیه آمده است:

در روزهای اخیر، اخباری از اکوسیستم استارت‌آپی کشور منتشر می‌شود که بار‌دیگر بازیگران نوآور اقتصاد دیجیتال را هدف قرار داده است. این در حالی است که براساس آخرین آمارها، اقتصاد دیجیتال سهم بیش از ١۵ درصد از تولید ناخالص جهان را ازآنِ خود کرده است. ️آنچه امروز با عنوان «تعلیق مجوز ازکی» در رسانه‌ها دست‌به‌دست می‌شود، ضربه‌ای سخت بر پیکره‌ای است که بی‌وقفه تلاش می‌کنند تا نوآوری و رونق را به اقتصاد دیجیتال کشور تزریق کنند‌.

انجمن فین‌تک در متن بیانیه‌ی خود چنین تصمیماتی را «مانعی بزرگ و بحران‌زا بر سر راه توسعه‌ی بخش خصوصی» خوانده و در‌ادامه‌ی این متن نوشته است: «️اکنون نیاز است عقلانیت و دوراندیشی با حساسیت بیشتری در تصمیمات نهادهای مسئول مدنظر قرار داده شود.»

این انجمن در بیانیه‌ی خود به پیامدهای منفی این دست تصمیمات نیز اشاره کرده است:

این اقدامات نتیجه‌ای جز ناامید‌کردن پیکره‌ی دانش‌بنیان شرکت‌ها ندارد. موجی از مهاجرت که همواره پس از تصمیمات سلبی این‌چنینی برای کسب‌وکارها پدیدار می‌شود، این‌بار نیز در حال ظهور است تا بخشی از دانش و تجربه‌ای که می‌تواند زمینه‌ساز توسعه‌ی نوآوری باشد، به‌سوی مهاجرت نخبگان سوق دهد.

در‌ادامه‌ی این متن، انجمن فین‌تک ایران مخالفت خود را با «مانع‌تراشی بر سر راه توسعه‌ی اقتصاد دیجیتال و کارشکنی در مسیر ناهموار فعالیت استارت‌آپ‌ها» اعلام کرده و در پایان نوشته است:

تعلیق مجوز فعالیت شرکت ازکی و اعلام آن از‌طریق رسانه رویه‌ای غیرمعمول است که نتیجه‌ای جز از‌دست‌رفتن اعتماد اجتماعی و آسیب جدی به بدنه‌ی دانش‌بنیان و نوآور اقتصاد و ناامید‌کردن نیروی کار متخصص ندارد.

منبع: زومیت

عباسی - کارشناس سایبرلا
کارشناس سایبرلا

سلام. من عباسی هستم! یکی از همکاران بخش تولید محتوای سایبرلا. علاقمند به حوزه حقوق فناوری اطلاعات هستم و علاوه بر فعالیت در حوزه مسائل حقوقی, به مباحث حوزه امنیت اطلاعات و فناوری های نوین هم علاقه دارم.

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    پنج × 4 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!