0

هتک حیثیت قربانیان در نتیجه سهل انگاری در نگهداری رمز حساب کاربری

دسته بندی ها : جرایم اینستاگرامی, دسترسی غیرمجاز 27 آبان 1399 کارشناس سایبرلا 424 بازدید
رمز عبور, امنیت رمز, هک و نفوذ, دسترسی غیرمجاز

رئیس پلیس فتا استان زنجان از شناسایی و دستگیری افرادی که با دستیابی به رمز اینستاگرام قربانیان ضمن تغییر محتوای پروفایل، اقدام به ارسال مطالب توهین آمیز به فالورهای آنها می کردند ،خبر داد.

سرهنگ محمدعلی آدینه‌لو رئیس پلیس فتا زنجان در تشریح این خبر گفت: تعدادی از شهروندان زنجانی با مراجعه به پلیس فتا استان مدعی شدند، اخیرا شخص یا اشخاصی با دسترسی به اکانت اینستاگرام آنها اقدام به تغییر محتوای پروفایل و ارسال مطالب توهین‌آمیز به فالورها می کنند و همین امر باعث بر هم خوردن آرامش روانی آنها شده است، با توجه به حساسیت پرونده، موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا زنجان قرار گرفت.

وی ادامه داد: پس از اخذ اظهارات شاکیان و اقدامات فنی و پلیسی 3 نفر متهم به هویت‌های معلوم در استان زنجان شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر  و به همراه ادله‌های دیجیتالی به پلیس فتا استان انتقال داده شدند.

این مقام انتظامی ادامه داد: متهمان در تحقیقات اولیه منکر بزه ارتکابی می شدند، ولی پس از روبه‌رو شدن با مستندات، ضمن اعتراف به جرم خود اظهار داشتد با شناسائی شهروندان زنجانی پس از جلب اعتماد قربانیان با ترفندهای مختلف، رمز و نام کاربری حساب‌های شخصی افراد را در شبکه اجتماعی اینستاگرام دریافت سپس اقدام به ایجاد مزاحمت می کردند.

وی با بیان اینکه برابر قانون دسترسی و ورود به اکانت شخصی افراد جرم است، هشدار داد: کارشناسان پلیس فتا با تلاش‌های شبانه‌روزی ضمن تامین امنیت و آسایش افراد در فضای مجازی، آمادگی برخورد قانونی در کمترین زمان ممکن با اخلالگران سایبری را دارند.

منبع: پلیس فتا

عباسی - کارشناس سایبرلا
کارشناس سایبرلا

سلام. من عباسی هستم! یکی از همکاران بخش تولید محتوای سایبرلا. علاقمند به حوزه حقوق فناوری اطلاعات هستم و علاوه بر فعالیت در حوزه مسائل حقوقی, به مباحث حوزه امنیت اطلاعات و فناوری های نوین هم علاقه دارم.

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    چهار − 4 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!