0

سرمایه گذاری در ویکینگ ترون, آری یا خیر؟

دسته بندی ها : جذب سرمایه, کلاهبرداری اینترنتی 27 آذر 1400 کارشناس سایبرلا 470 بازدید
سرمایه گذاری در بازار فارکس, شکایت فارکس

در ادامه بررسی سایت های جذب سرمایه به بررسی سایتی می پردازیم که در روزهای اخیر سؤالات زیادی از کاربران سایت در رابطه با آن مطرح شده و اعتبار آن مورد تردید است. نام این شرکت ویکینگ ترون است.

ویکینگ ترون به آدرس وب سایت waykingtron.com  و  waykingroup.com  این روزها در فضای مجازی خود را به عنوان شرکت سرمایه گذاری معرفی و مدعی شده با استفاده از هوش مصنوعی در بازارهای مالی، رمزارز و فارکس سرمایه گذاری کرده و به کاربران سود پرداخت می کند. جذب سرمایه و کلیه مبادلات شرکت به وسیله رمزارز ترون انجام می گیرد.

با آنکه شرکت در تبلیغات خود سعی در معتبر و بین المللی جلوه دادن خود داشته اما در وب سایت ویکینگ ترون هیچ گونه مجوزی برای فعالیت و جذب سرمایه شرکت ارائه نشده و براساس اطلاعات سایت هایپ استت بخش عمده ای از بازدیدهای این وب سایت به کاربران ایرانی اختصاص دارد. در زمینه فعالیت شرکت نیز با آنکه ادعای سرمایه گذاری در بازارهای مالی مطرح شده اما تاکنون مستنداتی در رابطه با فعالیت شرکت ارائه نشده که این موضوع احتمال عدم انجام فعالیت مولد اقتصادی توسط شرکت را مطرح می سازد.

مورد دیگری که در رابطه با فعالیت این شرکت قابل تأمل است، طرح درآمدزایی و ادعای پرداخت سود ثابت ماهیانه توسط آن است. در ویکینگ ترون نیز همانند بسیاری از طرح های جذب سرمایه کاربران با دو شیوه قادر به درآمدزایی خواهند بود. اول سود حاصل از سرمایه گذاری و دیگری معرفی سرمایه گذار به سیستم است. در روش اول با سرمایه گذاری 100 ترون طی یک قرارداد 24 ماهه پس از 30 روز وعده پرداخت سود ثابت 9 درصدی داده شده است و در روش دوم  افراد با معرفی هر فرد سرمایه گذار به ازای مبالغ سرمایه گذاری شده توسط آنان کاربر 10 درصد پاداش دریافت خواهد کرد. در این طرح تا 30 سطح به ازای هر سود پرداختی به سرمایه گذاران 1 درصد به فرد رأس هرم تعلق می گیرد.

وعده پرداخت سود ثابت ماهیانه و پرداخت پاداش در ازای ورود افراد جدید اعتبار طرح را به چالش می کشد. چطور می توان در بازارهای مالی با شرایط این چنین متغیر و با وضعیت نامشخص ارزهای دیجیتال چنین سودی را پرداخت نمود.

موارد مطرح شده فوق به علاوه عدم شفافیت در خصوص مالکین سایت این شرکت را زمره طرح های پرریسک قرارداده و اعتماد به آن را دشوار می سازد. لذا به کاربران توصیه می شود طرح هایی را به منظور سرمایه گذاری انتخاب نمایند که فاکتورهای طرح قابل اعتماد را داشته باشد.

منبع: ایران هشدار

عباسی - کارشناس سایبرلا
کارشناس سایبرلا

سلام. من عباسی هستم! یکی از همکاران بخش تولید محتوای سایبرلا. علاقمند به حوزه حقوق فناوری اطلاعات هستم و علاوه بر فعالیت در حوزه مسائل حقوقی, به مباحث حوزه امنیت اطلاعات و فناوری های نوین هم علاقه دارم.

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نه − 1 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!