0

سرقت اطلاعات بانکی با تبلیغات اغواکننده در روز مادر

دسته بندی ها : فضای مجازی 15 اسفند 1396 مدیر سایبرلا 405 بازدید

رئیس اداره پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا ناجا ضمن تبریک ولادت باسعادت حضرت فاطمه زهرا (س) گفت: با توجه به در پیش بودن روز مادر و افزایش تقاضای خرید به‌عنوان هدیه در این روز و همچنین روز زن، شاهد افزایش آگهی‌های تبلیغاتی و فروش آنلاین در فضای مجازی و به خصوص شبکه‌های اجتماعی به مناسبت این روز هستیم.

به گزارش پلیس فتا، سرهنگ دوم مهدی شکیب گفت: با توجه به نفوذ و گسترش فضای مجازی و به خصوص شبکه‌های اجتماعی، بسیاری از کسب‌ و کارها به این فضا واردشده و اقدام به عرضه محصولات و خدمات خود می‌نمایند. ازجمله خدمات ارائه‌شده می‌توان به فروشگاه‌های آنلاین اشاره کرد که سعی می‌کنند با ارائه محصولات متنوع و باقیمت‌هایی مطلوب به دنبال جذب مشتری و فروش محصولات خود باشند.

وی افزود: برخی از این فروشگاه‌ها سعی می‌کنند با راه‌اندازی کانال‌ها و گروه‌های مختلف، محصولات خود را در مناسبت‌ها و زمان‌هایی خاص و با تخفیف‌های ویژه به مشتریان عرضه نموده و فروش بیشتری داشته باشند.

سرهنگ شکیب روز مادر و زن را یکی از این مناسبت‌ها دانست و گفت: از آنجایی‌ که تقاضا برای خرید هدیه در این ایام بیش از گذشته می‌باشد لذا در برخی از گروه‌ها و کانال‌ها در شبکه‌های اجتماعی شاهد ارائه محصولات مختلف و همچنین آگهی‌هایی تبلیغاتی هستیم که از شکستن قیمت‌ها و عرضه کالاهای با کیفیت به مناسبت این روز خبر می‌دهند.

سرهنگ شکیب ادامه داد: از آنجایی‌ که هیچ ارزانی بدون دلیل نیست لذا هم‌وطنان عزیز باید کمی مراقب بوده و گول تبلیغات رنگارنگ و جذاب در فضای مجازی را نخورند.

وی با اشاره به نقش تبلیغات اغواکننده گفت: بسیاری از کاربران با توجه به محدودیت‌های زمانی و مکانی و شغلی تلاش دارند تا با خرید از فروشگاه‌های اینترنتی که ارسال محموله را نیز بر عهده‌ دارند بتواند کادوی روز زن و مادر را به مادر و یا همسر خود تقدیم کنند. بر همین اساس و با دیدن تبلیغات مختلف و متنوع کالای مورد نظر خود را انتخاب و خریداری می‌نمایند. بنابراین نقش تبلیغات در خریدهای اینترنتی بسیار زیاد می‌باشد.

رئیس اداره پیشگیری از جرائم سایبری با اشاره به جعل صفحات پرداخت آنلاین نیز گفت: یکی از شگردهای مجرمان سایبری شبیه‌سازی صفحات مهم بانکی است که در اصطلاح به آن فیشینگ گفته می‌شود و کسی که این کار را انجام می‌دهد فیشر نام دارد. لذا کاربران باید مراقب باشند در خرید برای روز زن یا مادر در دام فیشرها نیفتند و اطلاعات بانکی آن‌ها به سرقت نرود.

سرهنگ شکیب ادامه داد: مهم‌ترین موضوع در خرید از فروشگاه‌های اینترنتی، اصالت و اعتبار سایت فروشگاهی است که در حال حاضر مرکز توسعه و تجارت الکترونیک با اعطای نماد اعتماد الکترونیک (enamad) به سایت‌های فروشگاهی دارای فعالیت مجاز، درصدد ساماندهی فروشگاه‌های مجازی است. لذا خرید کردن از این‌ گونه سایت‌ها این اطمینان را به کاربران خواهد داد که خریدی امن داشته باشند.

وی در توصیه به کاربران فضای مجازی گفت: کاربران باید بدانند که مهم‌ترین نکته در جهت ناکام گذاشتن فیشرها (طراحان صفحات فیشینگ) رعایت نکات ساده ایمنی همچون تایپ کردن آدرس سایت، عدم جستجوی سایت‌ها و درگاه‌های بانکی در موتورهای جستجو و توجه به داشتن نماد اعتماد الکترونیکی است؛ پس از کپی کردن یا رفتن به لینک‌هایی که در سایت‌های مختلف ارائه‌شده باید خودداری کرد.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    19 + پانزده =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!