0

دادگاه عالی تایوان: سرقت اسرار تجاری سامسونگ از اپل

دسته بندی ها : جرایم اینترنتی و رایانه ای 4 آبان 1394 مدیر سایبرلا 942 بازدید

تا پیش از سال 2013، کمپانی تایوانی TSMC تراشه های وسائل اپل را تولید می کرد، اما به یکباره سال 2013 سامسونگ نیز به توانایی تولید تراشه های مورد نیاز اپل دست یافت که در آن زمان یکی از پیشرفته ترین و پیچیده ترین تراشه های روز بودند. اکنون دادگاه عالی تایوان راز موفقیت سامسونگ را استفاده از اسرار تجاری TSMC از که سوی مدیر ارشد اسبق بخش تحقیق و توسعه این کمپانی به سرقت رفته بود و در اختیار سامسونگ قرار گرفته، دانسته است.

مدیر ارشد سابق بخش تحقیق و توسعه TSMC آقای Liang Mong-song سال 2011 به دلیل سرقت رازهای تجاری از این کمپانی اخراج و در ژوئیه همان سال به یکی از نهاد های وابسته به سامسونگ ملحق می شود. اکنون وی از سوی دادگاه به افشای اسرار تجاری این کمپانی محکوم شده است. به ادعای مجله تایوانی CommonWealth، آقای لیانگ دلیل اصلی سبقت گرفتن سامسونگ از TSMC در تولید تراشه های 14 و 16 نانومتری بوده است.

دادگاه عالی تایوان به شواهدی دست یافته است که تراشه های تولید شده از سوی سامسونگ و TSMC به حدی شبیه به هم هستند که نمی تواند امری عادی باشد. دادگاه روز دوشنبه آقای لیانگ را به ممنوعیت از هرگونه همکاری با سامسونگ تا پایان سال میلادی جاری محکوم کرد.

“محصولات مبتنی بر فناوری FinFET ، شانزده و  چهارده نانومتری که امسال هر دو این کمپانی ها تولید کرده اند، بیش از همیشه با هم شباهت داشته اند، بطوری که اگر تنها تحلیل فنی و ساختاری ملاک قرار گیرد، نمی توان تشخیص داد کدام یک توسط سامسونگ و کدام یک توسط TSMC تولید شده است.”

رای صادره از سوی دیوان عالی تایوان بیشتر متوجه آقای لیانگ است و احتمالاً شکایت مستقیم TSMC از سامسونگ در نهادها و دادگاه های بین المللی را در پی داشته باشد.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    سه × چهار =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!