0

رکورد ایران در درخواست روت سرور جهانی

دسته بندی ها : فضای مجازی 17 اردیبهشت 1395 مدیر سایبرلا 753 بازدید

براساس اخبار رسیده از اجلاس جهانی جامعه اطلاعاتی ۲۰۱۶، وزیر ارتباطات کشورمان در دیدار با رئیس آیکان خواستار تعداد بیشتری روت سرور جهانی در ایران شده است.

سایبرلا (CYBERLAW) به نقل از تسنیم: محمود واعظی در حاشیه اجلاس جهانی جامعه اطلاعاتی 2016 با رئیس آیکان در ژنو دیدار و رایزنی کرد.

در این دیدار دو طرف برای همکاری متقابل در زمینه آموزش و تربیت نیروی انسانی متخصص و برگزاری کنفرانس‌های مشترک اعلام آمادگی کردند.

واعظی روند توسعه دولت الکترونیکی، برقراری ارتباطات روستائی و نگاه دولت به اشتغالزایی جوانان در این بخش را تشریح کرد و مقرر شد نسبت به توسعه‌ی همکاری‌ها اقدام شود.

در این دیدار دو جانبه بر استقرار تعداد بیشتری روت سرور جهانی در ایران و امنیت IP نسخه ششم توافق شد.

آیکان مسئولیت مدیریت واگذاری نام‌های دامنه و آدرس‌های پروتکل اینترنت را دارد؛ از وظایف دیگر آن ضمانت تخصیص آدرس پروتکل اینترنت برای یک فضا در اینترنت، واگذاری پروتکل شناسه، سیستم مدیریت نام دامنه سطح بالا و عملگرهای مدیریت ریشه کارگزار است.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نوزده + 10 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!