0

استفاده از رمز عبور مناسب یکی از راه‌های کاهش سرقت اطلاعات در فضای مجازی است

دسته بندی ها : فضای مجازی 5 مهر 1396 مدیر سایبرلا 371 بازدید

رئیس پلیس فتا استان آذربایجان شرقی در جمع دوره کشوری سرپرستان پردیس های دانشگاه فرهنگیان گفت: یکی از روش های احراز هویت و کنترل دسترسی در دنیای ارتباطی امروز استفاده از نام کاربر و رمز عبور است که باید در انتخاب ، حفظ و نگهداری رمزهای عبور کوشا بوده که اهمیت بسیاری در امنیت اطلاعات کاربران دارند.

به گزارش پلیس فتا، سرهنگ محسن محمودی در جمع دوره کشوری سرپرستان پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان اظهار کرد: در جامعه امروزی با فراگیر شدن اینترنت و فناوری‌های جدید ارتباطی و اطلاعاتی، موجب ظهور فضای مجازی در کنار جهان واقعی شده که این امر معادلات و الگوهای ارتباطات سنتی، تولید، انتقال و مصرف اطلاعات را به هم زده و موجب تغییر در آن شده است بنابراین تامین امنیت در دنیای مجازی مقوله‌ای بسیار پیچیده و دشوار می‌باشد.

این مقام ارشد انتظامی افزود: با توجه به در نظر گرفتن تمام جنبه‌های امنیت در دنیای مجازی در خصوص حفظ و صیانت از عکس‌ها، ‌فایل‌های خصوصی و اطلاعات‌، اسناد و داده‌های محرمانه شخصی و سازمانی بسیار حائز اهمیت می‌باشد که کاربران باید توجه ویژه به این موضوع داشته باشند.

وی با بیان اینکه در عصر حاضر انجام تمام امور بانکی و غیره توسط رایانه‌های شخصی انجام می‌شود، افزود: از این رو امنیت در فضای مجازی امری ضروری است، چرا که با پیشرفت تکنولوژی خطرات و عوارض جانبی آن نیز گسترش پیدا کرده است.

سرهنگ محمودی یکی از راه‌های کاهش سرقت اطلاعات توسط سارقین در فضای مجازی را استفاده از رمز عبور پیچیده عنوان و تصریح کرد: یکی از روش‌های احراز هویت و کنترل دسترسی در دنیای ارتباطی امروز استفاده از نام کاربر و رمز عبور است که باید در انتخاب‌، حفظ و نگهداری رمزهای عبور کوشا بوده که اهمیت بسیاری در امنیت اطلاعات دارند. بنابراین در انتخاب رمز عبور باید ترکیب کاراکترهای حروف بزرگ و کوچک با اعداد و سمبل‌ها پیچیدگی رمز عبور استفاده کرد که این پیچیدگی کمک می‌کند که ترکیب رمز عبور به راحتی حدس زده نشود.

وی در ادامه در خصوص اهمیت فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی تاکید‌کرد‌: یکی از مهم­ترین ابزارها برای نمود یافتن اثرات جهانی‌شدن همین شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی می‌باشد که عرصه وسیعی از اطلاعات در خود جای داده است که افراد در مواجهه با این فضا در جهت ساخت هویت، دچار سردرگمی می‏‌شوند و ابتدایی‌ترین تأثیر شبکه‌های اجتماعی اینترنتی بر کاربران این است که هویت فعلی او را به چالش می‌کشند ابتدا کاربر را از خود واقعی تهی می‌کنند و سپس به او فرصت می‌دهند خود ایده‌آلش را بروز دهد، در حالی که به‌طور ناخودآگاه، این خود جدید در فضای گفتمانی شبکه‌های اجتماعی برساخته شده است.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    16 − 13 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!