0

تبلیغات با انتشار مطالب کذب و سیاه‌نمایى ممنوع!

دسته بندی ها : فضای مجازی 24 خرداد 1396 مدیر سایبرلا 381 بازدید

فرمانده انتظامى شهرستان کاشمر از شناسایى و دستگیرى عاملین انتشار کلیپى در فضاى سایبر با هدف انحراف اذهان عمومى و سیاه‌نمایى چهره پلیس خبر داد.

به گزارش پلیس فتا، سرهنگ ابوالقاسم باقرى در تشریح خبر اظهار کرد: در پى انتشار فیلمى کوتاه در شبکه‌هاى اجتماعى که به منظور سیاه‌نمایى وجهه پلیس و زیر سوال بردن خدمات کارکنان نیروى انتظامى، مطالب سوء و کذبى را به مامورین پلیس راهنمایى و رانندگى منتسب نموده بود، شناسایى عامل یا عاملین انتشار این فیلم در دستور کار کارشناسان پلیس فتا شهرستان کاشمر قرار گرفت.

وی تصریح کرد: کارشناسان پلیس فتا پس از بررسى‌هاى فنى و تحقیقات صورت گرفته توانستند عاملین انتشار این فیلم در شبکه‌هاى اجتماعى را شناسایى نمایند.

سرهنگ باقرى افزود: پس از شناسایى هویت متهمین با هماهنگى قضایى سه “متهم” دستگیر شده و به مکان پلیس فتا منتقل شدند.

فرمانده انتظامى شهرستان کاشمر ادامه داد: متهمین به نام‌هاى على، رضا و امیر که دو تن از آنها در صحنه حضور داشته و اقدام به فیلم بردارى و نفر سوم هم با افزودن مطالب غیر مرتبط و انتساب مطالب سوء و کذب به قصد جلب توجه کاربران و ایجاد هیجان به موضوع اقدام به انتشار فیلم در شبکه‌هاى اجتماعى نموده بود، پس از مواجهه با ادله فنى در رابطه با جرم خود اعتراف کردند، ما به طور اتفاقى در صحنه برخورد پلیس با راکبین متخلف حضور یافتیم وقتى فریاد همسر و خواهرزاده راکب موتور سیکلت سوار را جهت امتناع از قانون شنیدیم با ضبط تصاویر براى افزودن هیجان با تغییر موضوع اصلى به “خشونت بى پایان پلیس با شهروندان” مطالب دیگرى را هم افزودیم و براى افزایش بازدیدکننده در کانال شبکه اجتماعى مورد نظر پخش کردیم.

سرهنگ باقرى ادامه داد: با توجه به اعتراف صریح متهمین، دستگیر شدگان به همراه پرونده خود جهت کسب تکلیف نهایى به دادسرا اعزام شدند.

این مقام انتظامى در رابطه با تشویش اذهان عمومى در رسانه‌هاى جمعى و شبکه‌هاى اجتماعى موبایل پایه افزود: در شرح حالى که از پرونده گذشت، متاسفانه افرادى با نیات خاص از یک سرى عملیات پلیسى که صرفا براى امنیت بیشتر خود شهروندان در جامعه پیاده مى‌شود مانند بررسى مدارک و اصالت وسایط نقلیه موتورى و …. هنگام اعمال قانون ماموران خدوم نیروى انتظامى، اقدام به تهیه فیلم نموده و با تغییر موضوع و سیاه‌نمایى بر علیه ناجا موجب انحراف اذهان عمومى مى‌گردند.

شایان ذکر است که یکى از ماموریت‌هاى پلیس فتا شناسایى عاملین انتشار تصاویر و فیلم‌هایى است که موجب تشویش اذهان یا سیاه‌نماى بر علیه فرد، افراد یا سازمان‌ها مى‌باشد؛ لذا شهروندان و کاربران محترم جهت داشتن جامعه سایبرى امن‌تر و پیشگیرى از انتشار اکاذیب با نصب‌العین قرار دادن قوانین سایبرى از هرگونه انتشار مطالبى که صحت و سقم آن تایید نشده‌است، پرهیز داشته باشند.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    هجده − پانزده =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!