0

اختلال در پیام رسان های داخلی به علت قطع برق (مشکل رفع شد)

پیام رسان های ایرانی, بله, اینا, آی گپ, سروش - سایبرلا

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات اختلال رخ داده در روند فعالیت تعدادی از پیام سان های داخلی را ناشی از ایجاد مشکل در شبکه تامین برق یکی از دیتاسنترهای شرکت ارتباطات زیرساخت اعلام کرد و گفت: با تلاش صورت گرفته، مشکل این پیام رسان ها برطرف شده و همه آنها مشغول به فعالیت و ارایه خدمت به کاربران هستند.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات وفناوری اطلاعات، محمد احسان خرامید رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات در گفت وگو با شبکه خبر درباره اختلال در روند فعالیت تعدادی از پیام رسان های داخلی گفت: ضمن عرض پوزش و عذرخواهی از مردم شریف کشور بابت اختلال رخ داده ساعت ۱۸:۳۰ امروز (دوشنبه) به دلیل ایجاد مشکل در شبکه تامین برق در یکی از دیتاسنترهای شرکت ارتباطات زیرساخت باعث قطع برق به مدت ۵ دقیقه شد که بلافاصله با تلاش همکاران مشکل برق رخ داده، مرتفع شد.

وی افزود: همکاران وزارت ارتباطات در تلاش هستند تا فرایند فنی لازم بعد از برقرار شدن برق نیاز است را طی بکنند تا به سرعت این اختلال برطرف شود تا ادامه خدمت رسانی در پیامرسان های داخلی از سر گرفته شود.

خرامید با اشاره به اینکه مشکل رخ داده فقط در یکی از دیتاسنترهای شرکت ارتباطات زیرساخت رخ داده و سراسری نیست، تصریح کرد: مشکل تامین برق در آن دیتاسنتر نیز برطرف شده اما بعد از وصل مجدد برق برای ادامه خدمت رسانی زمانی لازم است و در تلاش هستیم که این زمان کوتاه شود تا کاربران بتوانند مثل گذشته از آنها استفاده کنند.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات درباره زمان بازگشت فعالیت پیام رسان های داخلی خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم تا حداکثر ظرف یک ساعت آینده مشکل را کامل برطرف کنیم تا مردم بتوانند از پیامرسان ها استفاده کنند. هم اکنون بخشی از مشکل برطرف شده ولی برای اینکه مردم بتوانند روی گوشی های خود از پیامرسان ها استفاده کنند شاید تا یک ساعت دیگر بیشتر زمان نبرد و به محض رفع کامل این اختلال اطلاع رسانی خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه اطلاع رسانی و ایجاد شفافیت حق مردم است، افزود: ضمن پوزش مجدد بابت این موضوع، مشکلات اینچنینی ناگهانی بوجود می آید و از قبل خبر نمی کند اما همانطور که دوستان در صداوسیما و رسانه ها در عملکرد وزارت ارتباطات شاهد یودند به محض دریافت اطلاعات جدیدتر وظیفه خود می دانیم که اطلاع رسانی کنیم و شفافیت را بوجود بیاوریم چراکه مردم و کسب و کارها در حال استفاده از این پلتفرم های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران - ICT ministry of iranبومی هستند.

تکمیلی:

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات از به مدار بازگشتن همه پیامرسان های دچار مشکل شده از نیمه شب گذشته خبر داد و گفت: فقط پیامرسان “ایتا” مشکلش باقی بود که خوشبختانه امروز صبح مشکل آن نیز رفع شد به مدار فعالیت بازگشت.

وی افزود: هم اکنون همه پیامرسان ها و پلتفرم های داخلی که دیشب به دلیل مشکل ایجاد شده در شبکه تامین برق آنها دچار اختلال شده بودند، مشغول به خدمت رسانی هستند و بدون مشکل در حال فعالیت هستند.

عباسی - کارشناس سایبرلا
کارشناس سایبرلا

سلام. من عباسی هستم! یکی از همکاران بخش تولید محتوای سایبرلا. علاقمند به حوزه حقوق فناوری اطلاعات هستم و علاوه بر فعالیت در حوزه مسائل حقوقی, به مباحث حوزه امنیت اطلاعات و فناوری های نوین هم علاقه دارم.

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    13 − 2 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!