0

رئیس پلیس فتا استان فارس از تغییر سبک زندگی امروزه می گوید

سید موسی حسینی رئیس پلیس فتا استان فارس در مورد تکنولوژی روز دنیا و تاثیر آن بر زندگی مردم جوامع اظهار کرد: امروز فضای مجازی، سبک زندگی و نوع روابط اجتماعی را تغییر داده است.

سایبرلا (CYBERLAW) به نقل از پلیس فتا: سرهنگ “سیدموسی حسینی” گفت: در گذشته شیوه‌ها و سبک‌های دیگری وجود داشت که هویت‌ها و ارتباطات‌های دیگر را مطرح می‌کرد ولی امروز این موارد در فضای مجازی تغییر یافته و شاهد دوست یابی‌ و هویت یابی ‌های متعدد هستیم به گونه‌ای که در حال حاضر یک فرد با صد‌ها هویت می‌تواند وارد این فضا شود و دست به اقدامات بسیاری زند.

وی ادامه داد: به دلیل تغییر هویت ‌ها زمینه جرم و جنایت افزایش یافته و امکان سوء ‌استفاده در اختیار افراد قرار گرفته است و همچنین از سوی دیگر، فریب‌کاری نیز در فضای مجازی زیاد شده و معمولا نوجوانان و جوانان که تجارب زیادی ندارند به سرعت جذب این فضا شده و تحت تاثیر قرار می‌گیرند که نتیجه این امر در زمانه فعلی رشد قابل توجه آمار جنایت، اعتیاد، روابط نامناسب اخلاقی و خیانت‌های خانوادگی است .

رئیس پلیس فتا استان فارس در مورد اعتیاد نسل امروز که همانا اعتیاد اینترنتی است افزود: یکی از مشکلات و آسیب‌های فضای مجازی ناظر به این مساله، اعتیاد نسل جدید به این فضا است؛ جوانی که در فضای مجازی معتاد می‌شود از زندگی طبیعی خود خارج و قدرت اداره زندگی طبیعی ندارد و حتی زندگیشان با متلاشی شدن و اختلال جدی روبه‌رو می‌شود.

سرهنگ حسینی اضافه کرد: نسل جوان به طوری در این فضا اعتیاد پیدا می‌کند که در فضای بازی آنلاین زندگی می‌کند، مثل بازی معروف «کلش آف کلنز» که حتی بحث احساسات و عواطف را در فضای مجازی به جای احساسات طبیعی به خود مشغول می‌کند، به طوری که عشق و محبت مجازی، نفرت و جنگ مجازی جای همین ‌ها را در فضای طبیعی و معمولی می‌گیرد.

وی بیان کرد: اساساً صرف نظر از تخلفات جرم انگارانه، آسیب‌های فیزیکی و جسمانی که بر چشم، ذهن، مغز، گوش و بدن انسان ضربه وارد می‌شود را نیز نباید نادیده گرفت.
رئیس پلیس فتا استان فارس خاطرنشان کرد: شهروندان می توانند در صورت مواجه با موارد مشکوک، آن را از طریق سایت پلیس فتا، یا ایمیل fars_fata@police.ir و یا با تلفن: 2183919-071 به پلیس فتا استان فارس گزارش کنند.

آدرس و شماره تلفن پلیس فتا و دادسرای جرایم رایانه ای استان فارس

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    17 + چهارده =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!